Επεκτείνονται οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες στην Ελλάδα και οι ελληνικές «βγαίνουν» εκτός συνόρων
Επεκτείνονται οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες στην Ελλάδα και οι ελληνικές «βγαίνουν» εκτός συνόρων

Επεκτείνονται οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες στην Ελλάδα και οι ελληνικές «βγαίνουν» εκτός συνόρων

Share Copy Link
Δημήτρης Ι. Παπαδομαρκάκης
02.11.2023

Aυξήθηκαν κατά 80% τα ξενοδοχεία που εντάχθηκαν σε κάποια διεθνή αλυσίδα την τελευταία πενταετία, τα οποία ανέρχονται πλέον στα 160 ξενοδοχεία με 26.540 δωμάτια, και αποτελούν μέρος μιας από τις 35 διεθνείς αλυσίδες που έχουν σήμερα παρουσία στην Ελλάδα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της εταιρείας συμβούλων GBR Consulting.

Τα περισσότερα ανήκουν στην κατηγορία των 5 αστέρων, με το 14% των ξενοδοχείων και το 18% των δωματίων να είναι μέρος μιας διεθνούς αλυσίδας (που δεν σχετίζεται με τουριστικούς πράκτορες), ενώ στην κατηγορία των 4 αστέρων τα ποσοστά αυτά είναι 2% και 6% αντίστοιχα. Στην κατηγορία των 3 αστέρων οι διεθνείς αλυσίδες δεν έχουν αυτή τη στιγμή παρουσία. 

Η πιο πρόσφατη άφιξη, το One & Only Aesthesis στην Athens Riviera που άνοιξε αυτόν τον μήνα, ενώ αναμένονται το Kea One & Only που θα ανοίξει στην Κέα, τα Banyan Tree, Six Senses, Rosewood (Blue Palace στην Κρήτη – μόλις ανακοινώθηκε), Conrad. 

Screen Shot 2023-11-02 at 08.38.11.png

Κυρίαρχος στην αγορά η Marriott

Τα περισσότερα λειτουργούν υπό την ομπρέλα της Marriott International Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2014 δεν η αλυσίδα αποχώρησε από την ελληνική αγορά καθώς στα τέλη του 2013 δεν ανανεώθηκε το συμβόλαιο με το Ledra Marriott στην Αθήνα (Grand Hyatt Athens σήμερα). 

Από το 2015 η Marriott άρχισε να χτίζει την παρουσία της στην Ελλάδα και εκείνη τη χρονιά η Domes of Elounda ανακοίνωσε ότι θα ενταχθεί στην Autograph Collection, το πρώτο ξενοδοχείο της συλλογής στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο. 

Τον Σεπτέμβριο του 2016 η Marriott International ολοκλήρωσε την εξαγορά της Starwood Hotels & Resorts, η οποία είχε τότε 1 Sheraton στην Ελλάδα, 8 ξενοδοχεία της The Luxury Collection συμπεριλαμβανομένου του Arion Astir Palace και 2 Westin Resorts συμπεριλαμβανομένου του Westin Athens Astir Palace το οποίο σήμερα λειτουργεί ως Four Seasons Astir Palace. 

Με την εξαγορά της Starwood, η εταιρεία απέκτησε επίσης το πλειοψηφικό πακέτο των Design Hotels, ενώ από τον Φεβρουάριο του 2021 η Marriott κατέχει πλήρως σχεδιαστικά ξενοδοχεία. 

Το 2017 η Design Hotels είχε 12 μέλη, ενώ σήμερα 25 ξενοδοχεία συνδέονται με πάνω από 1.600 δωμάτια. 

Τον Μάιο του 2018 η εταιρεία επέστρεψε στην Αθήνα με το άνοιγμα του Athens Marriott, που μετονομάστηκε από το ξενοδοχείο Metropolitan. 

Το πρώτο Moxy της αλυσίδας άνοιξε στην Πάτρα το καλοκαίρι του 2019 με το όνομα Moxy Patra Marina. Από το 2022 άνοιξε το Moxy Athens City στην Πλατεία Ομονοίας. Τέλος, η Συλλογή Autograph της Marriott (upper upscale) επεκτάθηκε στην Ελλάδα μετά τους Domes of Elounda το 2015 με τους Domes Noruz το 2016, την Academias της Αθήνας το 2019, το Domes of Corfu το 2021 και το Monastery Hotel στη Θεσσαλονίκη το 2022, ενώ ακολούθησε και το Domes Aulus Zante.

Screen Shot 2023-11-02 at 08.38.42.png

Αλυσίδες ελληνικής προέλευσης

Ο Όμιλος Sani / Ikos είναι η πρώτη διεθνής αλυσίδα πολυτελείας ελληνικής προέλευσης. 

Επίσης η Domes Resorts έχει γίνει μια διεθνής αλυσίδα, η οποία ιδρύθηκε στην Ελλάδα. 

Η HIG Capital ξεκίνησε μέσω του τοπικού συνεργάτη της Inventio Ella Resorts και σκοπεύει να επεκταθεί διεθνώς. 


ΠΗΓΗ: GBR Consulting