Επί το έργον και ο δεύτερος μετροπόντικας
Επί το έργον και ο δεύτερος μετροπόντικας

Επί το έργον και ο δεύτερος μετροπόντικας

Share Copy Link
RE+D magazine
22.02.2024

Ξεκινά το σκάψιμο ο δεύτερος «μετροπόντικας» (Tunnel BoringMachine -ΤΒΜ) η «Νίκη», της "πορτοκαλί" Γραμμής 4, που θα συνδέει το Γουδί με το Γαλάτσι. Το πρώτο μηχάνημα έχει ξεκινήσει από την Κατεχάκη, και έχει προχωρήσει ήδη περίπου 700 μέτρα από τα 5 χλμ που θα σκάψει συνολικά.

Τα δύο ΤΒΝ μηχανήματα «Αθηνά», και «Νίκη» σκάβουν περί τα 20 μέτρα ημερησίως επενδύοντας παράλληλα τη σήραγγα με ένα "δαχτυλίδι" επτά κομματιών πλάτους 1,5 μέτρου.

Αναμένεται ότι θα συναντηθούν στο σταθμό του Ευαγγελισμού σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα.

Σε αυτή τη φάση έχει δημοπρατηθεί και κατασκευάζεται το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 μήκους περίπου 13 χλμ από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή, εντός των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Το τμήμα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με τα φρέατα αερισμού τους: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Θα κατασκευαστεί επίσης ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των Γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών και του Τραμ, καθώς και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών, που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.

Τέλος θα κατασκευαστούν δύο επισταθμοί γραμμής πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφόρο Βεΐκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφόρο Κατεχάκη), για την εναπόθεση των νέων συρμών, τον καθαρισμό και τη συντήρησή τους.

Ανάδοχος για το τμήμα από το Άλσος Βεϊκου- Γουδή προϋπολογισμού € 1.510.000.000 είναι η κοινοπραξία των εταιριών ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.