Με το κόστος χρήσης των υπηρεσιών ταξί στην Ελλάδα να είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, η ραγδαία αύξηση των καύσιμων, σε συνδυασμό με τις σωρευμένες υποχρεώσεις από την υπερδεκαετή οικονομική κρίση, έχουν συρρικνώσει τα εισοδήματα των οδηγών ταξί.
Σήμερα, με τη ζήτηση για υπηρεσίες ταξί να έχει εκτοξευθεί κατά 61% σε σχέση με το 2019, εκατοντάδες οχήματα παραμένουν εκτός λειτουργίας, λόγω του υψηλού λειτουργικού κόστους. Το γεγονός αυτό έχει ως συνέπεια την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών, οι οποίοι αδυνατούν να βρουν ταξί τις ώρες αιχμής.
Η έρευνα του ΕΜΠ με τίτλο "Διερεύνηση και Αξιολόγηση της Υφισταμένης Κατάστασης και των Πολιτικών Ανάπτυξης της Αγοράς Ταξί στην Αθήνα (2020)" για λογαριασμό της BEAT/FREE NOW, παρουσιάζει μια σειρά από δεδομένα, που αποτυπώνουν μια ζοφερή πραγματικότητα, η οποία υπογραμμίζει την ανάγκη στήριξης της Πολιτείας στους επαγγελματίες του κλάδου, μέσα από την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου και την αξιοποίηση της τεχνολογίας.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 67% των οδηγών ταξί της Αθήνας εργάζεται για περισσότερες από 12 ώρες την ημέρα, κάνοντας το 20% των χιλιομέτρων του κενά δίχως επιβάτη. Μάλιστα το 96,3% των οδηγών απάντησαν πως εργάζονται έξι ημέρες την εβδομάδα, με το 55,3% να δηλώνουν επταήμερη εργασία, προκειμένου να τα βγάλουν πέρα.
Αυτή η δύσκολη οικονομική πραγματικότητα, έχει ως συνέπεια ο υφιστάμενος στόλος να μην ανανεώνεται σημαντικά, γεγονός που οδηγεί σε περισσότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους και θόρυβο στην πόλη. Πρακτικά, για να μπορεί ένας οδηγός να εξασφαλίσει αξιοπρεπή έσοδα, πρέπει να διαταράξει σε σημαντικό βαθμό την ισορροπία της επαγγελματικής και της προσωπικής του ζωής.
Τα βασικά σημεία της Έρευνας αποτυπώνονται στην Έκθεση "Οδηγώντας ταξί στην Ελλάδα (2022)", ενώ το πλήρες κείμενο θα αποσταλεί το επόμενο διάστημα σε όλους τους θεσμικούς φορείς των αστικών μετακινήσεων.