Έργα "ανάσα" στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής
Έργα "ανάσα" στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής

Έργα "ανάσα" στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής

Τι σχεδιάζει το Υπουργείο για να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πρωτεύουσα
Share Copy Link
RE+D magazine
23.09.2025

Δύο σημαντικές παρεμβάσεις σε Μεταμόρφωση και Σκαραμαγκά προκειμένου να ανακουφίσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική σχεδιάζει η κυβέρνηση ενώ επαναφέρει τις Πρότυπες Προτάσεις που κατατέθηκαν στο παρελθόν από μεγάλους ομίλους, χωρίς να αξιολογηθούν επαρκώς.

Όπως ανακοίνωσε χθες ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Δήμας το υπουργείο προωθεί την αναβάθμιση του Ανισόπεδου Κόμβου Μεταμόρφωσης, όπου καθημερινά δημιουργούνται ουρές αναμονής στην Αττική Οδό, λόγω του υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου. Με τις νέες παρεμβάσεις αποτρεπεται η συνένωση των δύο κλάδων εισόδου (Αεροδρόμιο – Λαμία και Ελευσίνα – Λαμία), επιτρέποντας την ανεξάρτητη κίνηση τους και μειώνοντας σημαντικά τις καθυστερήσεις, ιδίως τις ώρες αιχμής. 

Οι προτεινόμενες αλλαγές αναμένεται να υπερδιπλασιάσουν τη δυναμικότητα της κυκλοφορίας και να μειώσουν τουλάχιστον 50% τις καθυστερήσεις. Οι απαραίτητες μελέτες θα εκπονηθούν από τον παραχωρησιούχο (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και θα χρηματοδοτηθεί ως δημόσιο έργο. 

Ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά

Το έργο περιλαμβάνει τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, την ολοκλήρωση του Ημικόμβου Σκαραμαγκά, αναβάθμιση του κόμβου Σχιστού, κατασκευή νέου ανισόπεδου κόμβου στα Ναυπηγεία και διαμόρφωση του οδικού δικτύου και του αποχετευτικού συστήματος της περιοχής.

Η δημοπράτηση του έργου έχει εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο ήδη από τον Ιανουάριο, η Περιφέρεια έχει ολοκληρώσει τις σχετικές μελέτες και ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί τον Οκτώβριο Το έργο προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί με πόρους από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030, εφόσον η δημοπράτηση γίνει το 2025 και τηρηθεί ο προβλεπόμενος χρόνος κατασκευής των 36 μηνών.

Στόχος είναι η αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου και η ενίσχυση της προσβασιμότητας στο Θριάσιο Πεδίο, που αναπτύσσεται ραγδαία στον τομέα των logistics και της βιομηχανίας. Με την ολοκλήρωση του έργου, θα βελτιωθεί αισθητά η κυκλοφορία από την Αθήνα προς τον Ασπρόπυργο, την Ολυμπία Οδό, το Σχιστό και το λιμάνι του Πειραιά.

Ακόμα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζει σοβαρά τις Πρότυπες Προτάσεις που κατατέθηκαν στο παρελθόν από μεγάλους ομίλους, χωρίς να αξιολογηθούν επαρκώς. Αυτές περιλαμβάνουν επεκτάσεις της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Ραφήνα, της Αττικής Οδού μέχρι τον κόμβο Καλυβίων, καθώς και την κατασκευή νέας αστικής σήραγγας Ηλιουπόλεως που θα συνδέει τον Καρέα με τη Λ. Βουλιαγμένης. Ενδιαφέρον προκαλεί και ο νέος οδικός άξονας «Ελευσίνα – Οινόφυτα», έργο που αναμένεται να διευκολύνει τη μετακίνηση και να ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή.