Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Αλέξανδρος Βασιλικός, κατά τη διάρκεια της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης λέγοντας ότι: «Η απόφαση πιστοποιεί επίσης πως τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία έχουν υποστεί ζημιά από τις παραμονές πρακτικές της Booking».
Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, η οποία επιτρέπει στα ξενοδοχεία να προσφέρουν στους δικούς τους ιστότοπους χαμηλότερες τιμές από αυτές που προσφέρουν μέσω πλατφορμών. «Η απόφαση αυτή αναμένεται να αλλάξει σημαντικά το τοπίο της διαδικτυακής διανομής στον ξενοδοχειακό κλάδο, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία στους παρόχους καταλυμάτων και ενισχύοντας τον ανταγωνισμό προς όφελος των καταναλωτών» ανέφερε ο κ. Βασιλικός.
Οπως είπε, μεταξύ άλλων, η εν λόγω πλατφόρμα κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή αγορά, με μερίδιο που ξεπερνά το 70% των κρατήσεων. «Κοιτάμε κατάματα τις προκλήσεις, τους ψηφιακούς γίγαντες που αλλάζουν άρδην τα κανάλια επικοινωνίας του προϊόντος μας, βρισκόμαστε σε μια τεράστια στρέβλωση μην έχοντας τον έλεγχο διάθεσης του προϊόντος μας» δήλωσε ο ίδιος.
Υπενθυμίζεται ότι η HOTREC -πανευρωπαϊκή ένωση ομπρέλα για ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφέ- κατήγγειλε την Booking.com ότι δεν έχει συμμορφωθεί με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA) παρά το γεγονός ότι είναι νομικά δεσμευμένη να το πράξει, με τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία, κυρίως οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, να εναποθέτουν τις ελπίδες τους σε αυτό για να διορθώσουν τις αθέμιτες επιχειρηματικές πρακτικές του ψηφιακού γίγαντα.
Η HOTREC πιστεύει ότι η αναφορά συμμόρφωσης της Booking.com δεν καλύπτει πολλές υποχρεώσεις που προσδιορίζονται βάσει του DMA. Παρά την αναγνώριση των αλλαγών στις ρήτρες ισοτιμίας (rate parity) που θα μπορούσαν να επιτρέψουν στους ξενοδόχους να προσφέρουν καλύτερες τιμές σε διάφορα κανάλια διανομής, όπως οι ιστοσελίδες τους, αρκετές άλλες αλλαγές που εισήγαγε η Booking.com έχουν χαρακτηριστεί ως επιφανειακές ή αδιευκρίνιστες εντελώς.
Σημαντικό σημείο διαμάχης είναι η αναγκαστική χρήση της επιλογής προπληρωμής της Booking.com για ξενοδοχεία, χωρίς να δίνεται εναλλακτική στους καταναλωτές. Επιπλέον, η εταιρεία έχει επικριθεί για έλλειψη διαφάνειας σχετικά με τους αλγόριθμους της προκειμένου να αντιμετωπίζονται ζητήματα κατάταξης που θα εξασφαλίζουν την απαραίτητη αξιοπιστία που αναζητούν οι ταξιδιώτες
Αναφερόμενος παράλληλα στις προκλήσεις του κλάδου επικεντρώθηκε στην κλιματική κρίση που αλλάζει τα συνήθη δεδομένα της ζωής μας, στους ψηφιακούς γίγαντες που αλλάζουν άρδην τα κανάλια διανομής του ξενοδοχειακού προϊόντος μας, στην αναιμική ανάπτυξη στην Ευρώπη που δημιουργεί αβεβαιότητα στις αγορές μας τη στιγμή που ο ανταγωνισμός ενισχύεται, στους δύο πολέμους που κατά καιρούς κλιμακώνονται, στις κατακλυσμιαίες αλλαγές, καθώς και στο «πρωτοφανές», όπως το χαρακτήρισε, ενεργειακό κόστος.