Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της κατασκευάστριας εταιρείας, η διάνοιξη της σήραγγας του Τμήματος Α αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2026. Το τμήμα αυτό διασχίζει ορισμένες από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, όπως την Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, την Ακαδημίας, το Κολωνάκι, την Καισαριανή, τα Ιλίσια και τον Ζωγράφο.
Το έργο περιλαμβάνει συνολικά 15 νέους υπόγειους σταθμούς σε μήκος 12,8 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ.
Ο μετροπόντικας «Αθηνά», ένας από τους δύο TBM της ΑΒΑΞ, έχει διανοίξει πλέον πάνω από 3 χιλιόμετρα της σήραγγας «Γουδή – Άλσος Βεΐκου» και έχει φτάσει στον σταθμό «Ιλίσια». «Αθηνά» έχοντας διανύσει το 60% της πορείας της. Απομένουν περίπου 2 χιλιόμετρα αφού περάσει από τους σταθμούς «Πανεπιστημιούπολη» και «Καισαριανή» για να φτάσει στο σημείο διακλάδωσης του Ευαγγελισμού, όπου αναμένεται να ολοκληρώσει τη διαδρομή της έως το τέλος του 2025.
Ο μετροπόντικας «Νίκη», από την άλλη πλευρά, που προχωρά στην αντίθετη κατεύθυνση, από το φρέαρ Βεΐκου προς τον Ευαγγελισμό έχει ήδη ολοκληρώσει 1.250 μέτρα σήραγγας και αναμένεται να φτάσει στον «Ευαγγελισμό» μέχρι τα τέλη του 2026.
Οι δύο TBM κινούνται με ρυθμό 10-15 μέτρα την ημέρα. Η «Αθηνά» αναμένεται να φτάσει στην «Πανεπιστημιούπολη» μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, ενώ η «Νίκη» προχωρά προς την Κυψέλη. Το πρώτο μεγάλο breakthrough εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί στον σταθμό «Δικαστήρια» και στη συνέχεια στους σταθμούς «Ακαδημίας» και «Κολωνάκι». Αντίθετα, στους υπόλοιπους σταθμούς ο TBM θα έχει ήδη περάσει πριν ολοκληρωθούν οι εργασίες διάνοιξης των σταθμών, κάτι που αρχικά είχε προβλεφθεί για 13 από τους 15 σταθμούς, αλλά περιορίστηκε λόγω καθυστερήσεων.
Σημειώνεται ότι ακόμα δεν έχουν παραληφθεί τρεις σταθμοί:
Ο Ευαγγελισμός, όπου υπάρχει προσφυγή σχετικά με το πάρκο Ριζάρη και διαφωνία από τον Δήμο Αθηναίων,
Η Πανεπιστημιούπολη, λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων (ανακαλύφθηκε αρχαία οδός), και
Στο Γουδή, όπου εντοπίζεται ένας σημαντικός αγωγός της ΕΥΔΑΠ, πρόβλημα που αποδίδεται σε σχεδιαστικό σφάλμα.
Το Τμήμα Α της Γραμμής 4 είναι βασικό τμήμα του συνολικού μελλοντικού σχεδίου της νέας γραμμής και, εκτός από τη βασική σήραγγα, περιλαμβάνει τη Συνδετήρια Σήραγγα με τις Γραμμές 2 και 3, καθώς και τη Σήραγγα Πρόσβασης και τον χώρο Εναπόθεσης και Συντήρησης Συρμών στην Κατεχάκη.
Η νέα γραμμή έχει σχεδιαστεί ώστε να εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες συνοικίες, αλλά και σημαντικές δημόσιες υποδομές, όπως νοσοκομεία, πανεπιστήμια, δικαστήρια και υπουργεία, ενισχύοντας σημαντικά το συγκοινωνιακό δίκτυο της πόλης.