"Φρένο" στην κατασκευή του Πλωτού Τερματικού Σταθμού LNG στο Θερμαϊκό
"Φρένο" στην κατασκευή του Πλωτού Τερματικού Σταθμού LNG στο Θερμαϊκό

"Φρένο" στην κατασκευή του Πλωτού Τερματικού Σταθμού LNG στο Θερμαϊκό

Share Copy Link
RE+D magazine
16.06.2023

Την πλήρη αντίθεσή του για την κατασκευή του Πλωτού Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου «Thessaloniki FSRU», εκφράζει σε ανακοίνωση που εξέδοσε το Δ.Σ της Περιφερειακής Ένωσης των Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ).

Το θέμα άνοιξε στη συνεδρίαση του Δ.Σ με την κοινοποίηση στην ΠΕΔΚΜ των εγγράφων αντιρρήσεων των δήμων Πυλαίας - Χορτιάτη, Αμπελοκήπων - Μενεμένης και Καλαμαριάς που ζητούν πληρέστερη και αναλυτική ενημέρωση των δημοτικών τους συμβουλίων, προκειμένου να εκφράσουν τη γνώμη τους. 

Παράλληλα, εκφράζουν την πλήρη αντίθεσή τους στην κατασκευή ενός τέτοιου πλωτού σταθμού μέσα στο Θερμαϊκό κόλπο και σε απόσταση αναπνοής από την παραλία της πόλης, υπογραμμίζοντας ότι δεν έχουν καμία ενημέρωση για την αρχική άδεια, πόσο μάλλον για την τροποποίησή της.Το Δ.Σ ζήτησε ακόμη, να εκφραστεί η γνώμη και η άποψη όλων των δήμων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος και όχι μόνο αυτών που έχουν θαλάσσιο μέτωπο.

«Εμείς, ως ΠΕΔΚΜ είμαστε απόλυτα αντίθετοι και όσον αφορά στη διαδικασία που ακολουθήθηκε να μας φέρουν προ τετελεσμένων, αλλά και όσον αφορά στην ουσία του θέματος. Απαιτούμε να μας ενημερώσουν μέσα από έναν ευρύ και ειλικρινή διάλογο που θα ανοίξει με την αυτοδιοίκηση και τους φορείς της πόλης, για να γίνει μια ώριμη συζήτηση», δήλωσε στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ, δήμαρχος Πυλαίας - Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης.

Όπως σημειώνει η ΠΕΔΚΜ, «την επιστολή απέστειλε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) σε επτά δήμους της Θεσσαλονίκης, (Θεσσαλονίκης, Δέλτα, Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Πυλαίας - Χορτιάτη, Καλαμαριάς, Θέρμης και Θερμαϊκού), ζητώντας να καταθέσουν τυχόν ενστάσεις εντός 15 ημερών στο αίτημα της εταιρείας Elpedison για τροποποίηση της άδειας ΑΣΦΑ (Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου). Ειδικότερα, η ΡΑΕ ενημέρωνε τους επτά δήμους ότι η εταιρεία υπέβαλε αίτηση τροποποίησης που αφορά στην προκαταρκτική εξέταση μεταβολής της περιοχής εγκατάστασης, αλλαγή της όδευσης του υποθαλάσσιου αγωγού και προσθήκη δεύτερου πλοίου FSU στον πλωτό τερματικό σταθμό ΥΦΑ, ο οποίος κατά τον αρχικό σχεδιασμό αποτελούνταν από ένα πλοίο FSRU».