Για ποια μεγάλα έργα δρομολογούνται αναγκαστικές απαλλοτριώσεις
Για ποια μεγάλα έργα δρομολογούνται αναγκαστικές απαλλοτριώσεις

Για ποια μεγάλα έργα δρομολογούνται αναγκαστικές απαλλοτριώσεις

RE+D magazine
28.09.2022

Αναγκαστικές απαλλοτριώσεις προκειμένου να μην καθυστερήσουν οδικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη δρομολογεί η κυβέρνηση. Την σχετική εισήγηση έκανε στο πρόσφατο Υπουργικό Συμβούλιο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός πρότεινε ένα συμπληρωματικό κατάλογο, που αφορά σε οδικά έργα που υλοποιούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς κι ένα -κτιριακό- από τον Δήμο Νεάπολης - Συκεών και συγκεκριμένα:

1. Τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος (Ε65).
2.  Τον Αυτοκινητόδρομο Ιόνιας Οδού από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, τον ΠΑΘΕ από τον Ανισόπεδο Κόμβο της Μεταμόρφωσης μέχρι τα Σκάρφεια στον Μαλιακό, καθώς και του Συνδετήριου Κλάδου του ΠΑΘΕ Σχηματάρι - Χαλκίδα.
3.  Τον Αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα.
4.  Τον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ) στο τμήμα του Μαλιακός - Κλειδί.
5.  Τον Αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και τον Κλάδο Λεύκτρο - Σπάρτη.
6.  Τον Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και των Οδικών του Συνδέσεων.
7.  Τη βελτίωση της 9ης Εθνικής Οδού, στο τμήμα της Παράκαμψης της Γιάλοβας στη Μεσσηνία. Ο κ. Καραμανλής τόνισε τη γενικότερη σημασία του τελευταίου αυτού έργου για την οικονομία της χώρας και ειδικότερα της ευρύτερης περιοχής της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, καθώς κι όλης της Περιφέρειας Πελοποννήσου, αφού, όπως επισήμανε, το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο έχει μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, λόγω της έντονης τουριστικής ανάπτυξης και της ιδιαίτερης προβολής της περιοχής.


Εισηγήθηκε επίσης για την ανέγερση του 1ου ΕΠΑ.Λ. Συκεών του Δήμου Νεάπολης Συκεών.  Η κατασκευή της ανωτέρω Σχολικής Μονάδας αποτελεί στρατηγικής σημασίας, εμβληματικό έργο εκπαιδευτικής υποδομής, καθώς η κατασκευή και η λειτουργία του θα δώσει πραγματική ανάσα στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Κεντρική και Βόρεια Θεσσαλονίκη, η οποία σήμερα στερείται παρόμοιου σχολικού συγκροτήματος.

Το έργο έχει υπαχθεί στο ν. 3389 του 2005 «Σχεδιασμός, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Συντήρηση και Λειτουργία 17 Σχολικών Μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέσω ΣΔΙΤ» και, σύμφωνα με τον υπουργό, τυχόν καθυστερήσεις μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στην ολοκλήρωση της Β' φάσης του διαγωνισμού ΣΔΙΤ, που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη.