Από τότε, ωστόσο, φαίνεται ότι έχουν αλλάξει αρκετά πράγματα. Συχνά, η τεχνολογία κάνει τα ταξίδια πιο ομαλά -το GPS, για παράδειγμα είναι κάτι που μας επιτρέπει να αφήσουμε πίσω μας την εποχή που αναζητούσαμε τον προορισμό μας σε χάρτες- αλλά μπορεί επίσης να μετατραπεί και σε πηγή άγχους που προκαλεί πανικό, τόσο στους ιδιοκτήτες όσο και στους πελάτες τους που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν τα πράγματα είχαν μείνει όπως παλιά σε ορισμένα τουλάχιστον κομμάτια του κλάδου.
Παρ' όλο που η πανδημία έκανε επιτακτική την ανάγκη της άμεσης επένδυσης στην τεχνολογία κυρίως σε κλάδους που έχουν άμεση επαφή με τους καταναλωτές όπως το λιανεμπόριο τροφίμων, η εστίαση αλλά και η φιλοξενεία δεν έχει οδηγήσει τελικά στο προσδοκώμενο αποτέλεσμα.
Σήμερα, η τεχνολογία αρχίζει να αντικαθιστά ένα από τα πιο παραδοσιακά κομμάτια της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, την ρεσεψιόν του ξενοδοχείου και μαζί της, το τελετουργικό του check-in/out.
Σε αυτό συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό η πανδημία του Covid-19 που μείωσε τις αποστάσεις και τις επαφές μεταξύ των εργαζομένων του κλάδου φιλοξενείας αλλά και των ταξιδιωτών.
Ήδη ξενοδοχεία όπως το New York's Public και το London's Pilgrm είπαν "αντίο" σε αυτό το πιστό κομμάτι της ταξιδιωτικής υποδομής χρησιμοποιόντας tablet κ.ά τεχνολογικά μέσα. Μερικοί πιστεύουν ότι εισάγει μια εντελώς νέα φιλοσοφία.
Τεχνολογική αναβάθμιση
Στην παρούσα φάση, όπως αναφέρουν οι ίδες πηγές, συνεχίζει να απαιτείται η τηλεφωνική επικοινωνία του πελάτη με την ρεσεψιόν για την κράτηση ή οποιοδήποτε πρόβλημα υπάρξει στην διαμονή του, ενώ πολλές ιστοσελίδες ξενοδοχείων δεν είναι ανανεωμένες και λειτουργούν κάτω από παλαιό καθσετώς. Αρκετές ευρωπαϊκές χώρες -μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα- έχουν τα τελευταία χρόνια της κρίσης της πανδημίας διάφορα προγράμματα τεχνολογικής αναβάθμισης (κυρίως μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων) με σκοπό την βελτίωση της εικόνας και της παραγωγικότητάς τους.
Τα προγράμματα αυτά αφορούν την αναβάθμιση του εξοπλισμού (hardware - servers) αλλά και τον εξοπλισμό γραφείου (printers, pc, scanners κλπ) καθώς επίσης και τα λογισμικά των επιχειρήσεων (software) παρέχοντας την δυνατότητα εγκατάστασης εφαρμογών που θα εμπλουτίσουν την "εμπειρία" του επισκέπτη όπως διαδραστικά σημεία πληροφόρησης, αυτοματισμούς και χρήση ρομποτικής στην υποδοχή που αναμένεται να αλλάξουν την εικόνα των ξενοδοχείων και των προσφερόμενων υπηρεσιών μέσω φυσικής παρουσίας του προσωπικού τους.