Η αγορά κατοικίας ωθεί χαμηλότερα τις πωλήσεις του ΙΚΕΑ
Η αγορά κατοικίας ωθεί χαμηλότερα τις πωλήσεις του ΙΚΕΑ

Η αγορά κατοικίας ωθεί χαμηλότερα τις πωλήσεις του ΙΚΕΑ

Η διοίκηση της εταιρείας αναμένει ανάκαμψη το επόμενο έτος.
Share Copy Link
Ειρήνη Θεοφανίδου
11.10.2024

Οι ετήσιες πωλήσεις της IKEA μειώθηκαν κατά 5% αφού η σουηδική εταιρεία μείωσε τις τιμές σε μια προσπάθεια να προσελκύσει περισσότερους πελάτες και να διατηρήσει το μερίδιό της στη μειούμενη αγορά επίπλων για το σπίτι.

Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters η διοίκηση αναμένει ανάκαμψη το επόμενο έτος.

Ο Όμιλος Ingka, ο οποίος κατέχει τα περισσότερα καταστήματα IKEA παγκοσμίως, ανακοίνωσε πωλήσεις €39,6 δισ. ($43,3 δισ.) για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Αυγούστου.

«Σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιούμαστε καταγράφεται επιβράδυνση της οικονομίας και της βιομηχανίας επίπλων, σχεδόν ταυτόχρονα», δήλωσε ο Jesper Brodin, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ingka. «Δεν ζήσαμε ποτέ κάτι τέτοιο από το 2008, για να είμαι ειλικρινής» συμπλήρωσε ο ίδιος αναφερόμενος στη μείωση των επισκέψεων στα καταστήματα ΙΚΕΑ αλλά και τη μείωση των τιμών με σκοπό να αυξήσει την επισκεψιμότητα και την ποσότητα των προϊόντων που πουλήθηκαν.

Ο Όμιλος Ingka δήλωσε ότι επένδυσε πάνω από €2,1 δισ. σε μειώσεις τιμών στις αγορές του και το μερίδιό του στην παγκόσμια αγορά επίπλων σπιτιού παρέμεινε σταθερό στο 5,7%. Η ΙΚΕΑ έχει ωφεληθεί από τις πτωτικές συναλλαγές των νοικοκυριών καθώς η παγκόσμια επιβράδυνση των ακινήτων έπληξε την εμπιστοσύνη, δήλωσε ο Tolga Oncu, διευθυντής λιανικής στον Όμιλο Ingka. Για το 2025, η IKEA αναμένει ώθηση στις πωλήσεις καθώς τα χαμηλότερα επιτόκια οδηγούν περισσότερους ανθρώπους στο να αλλάξουν σπίτι και κατά συνέπεια να προχωρήσουν σε αγορές επίπλων. 

Οι επισκέψεις στα καταστήματα αυξήθηκαν κατά 3,3% στα 727 εκατομμύρια εφέτος, πιο αργά από την αύξηση 7,4% που παρατηρήθηκε το 2023 και τα νέα ανοίγματα μειώθηκαν σε 41, από 60. Η Ingka σχεδιάζει 58 νέες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο για το οικονομικό έτος 2025. Το μερίδιό της στις διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκε σε 28%, από 26% το 2023.