Η ανοδική πορεία της ελληνικής αγοράς ειδών πολυτελείας συμπαρασύρει τα ενοίκια
Η ανοδική πορεία της ελληνικής αγοράς ειδών πολυτελείας συμπαρασύρει τα ενοίκια

Η ανοδική πορεία της ελληνικής αγοράς ειδών πολυτελείας συμπαρασύρει τα ενοίκια

Η εικόνα στην Ελληνική αγορά - Αθήνα και Μύκονος οι βασικοί εμπορικοί προορισμοί σύμφωνα με την KPMG.
Ειρήνη Θεοφανίδου
06.02.2024

Η άνοδος της παγκόσμιας αγοράς ειδών πολυτελείας επέστρεψε στην... κανονικότητα μετά την πανδημία και οι αριθμοί παραμένουν υψηλοί με τις εκτιμήσεις για το 2023 να κάνουν λόγο για €1,5 τρισ.

Η αγορά, όπως αναφέρουν οι αναλυτές, εξακολουθεί να είναι «πάνω από το 2019», με πελάτες ειδών πολυτελείας που αναζητούν όλο και περισσότερο μια εμπειρία ή μια ιδιαίτερη στιγμή, αντί να κατέχουν απλώς ένα προϊόν, σύμφωνα με τον de Montgolfier. Τα πολυτελή ξενοδοχεία έχουν σημειώσει αύξηση 14%, 10% για εστιατόρια υψηλής ποιότητας και εντυπωσιακή αύξηση 113% για τις κρουαζιέρες πολυτελείας. 

Ενώ όλες οι περιοχές ανέφεραν ανάπτυξη το 2023, η αναπτυσσόμενη αγορά πολυτελείας των ΗΠΑ παρουσιάζει μείωση 8%. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η μακροοικονομική αβεβαιότητα επηρέασε αρνητικά τον κύριο ανταγωνιστή της Ευρώπης σε αυτήν την αγορά.

Ο De Montgolfier σημείωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) «μεικτές επιδόσεις» για την κινεζική αγορά, παρά την ανάπτυξη 9%. «Περιμέναμε μια πιο σταθερή ανάπτυξη», είπε ενώ σημείωσε ότι στην περιοχή, οι Κινέζοι τουρίστες βαρύνουν κυρίως την ανάπτυξη της αγοράς πολυτελών προϊόντων στο Χονγκ Κονγκ, την Ιαπωνία και το Μακάο.

Η Ελληνική αγορά 

Διάχυτη είναι η αισιοδοξία στην εγχώρια αγορά σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της KPMG που αναδεικνύει τις ιδιαιτερότητες της Ελληνικής αγοράς ειδών πολυτελείας η οποία βρίσκεται σε ανοδική πορεία τροφοδοτούμενη κυρίως από την αύξηση του τουρισμού και την βαθιά ριζωμένη προτίμηση των πολιτών στα είδη πολυτελείας. Με το βλέμμα στο μέλλον, τονίζονται οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών, η αυξανόμενη σημασία της βιωσιμότητας και η σημαντική επίδραση των νέων τεχνολογιών, όπως τα NFTs, το generative και το multimodal AI. Σύμφωνα με την έρευνα η οποία έχει τίτλο "The future of Consumer goods: The market of luxury goods" διαίτερο ενδιαφέρον εμφανίζει η οκατηγορία των προσωπικών ειδών πολυτελείας η οποία παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης τόσο στη παγκόσμια όσο και στην εγχώρια αγορά. 

Η Αθήνα και η Μύκονος αποτελούν τους βασικούς εμπορικούς προορισμούς, όπως διαπιστώνει η KPMG, με μια σειρά διαφορετικών μοντέλων διανομής που υιοθετούνται από τα εμπορικά σήματα. Το τελευταίο διάστημα και η αγορά μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας κερδίζει έδαφος, με τα κορυφαία εμπορικά σήματα να επενδύουν σε αυτή απευθείας ή μέσω συνεργασιών με υφιστάμενες πλατφόρμες μεταπώλησης. Στο "παιχνίδι" μπαίνει δυναμικά η Gen Z η απαίτηση της οποίας για βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια, ενώ τα εμπορικά σήματα στοχεύουν τις νεότερες γενιές στο κανάλι στο οποίο είναι πιο αφοσιωμένες – τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στην Ελλάδα, η αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας παρουσίασε αξιοσημείωτες επιδόσεις το 2022, επιτυγχάνοντας καθαρές πωλήσεις συνολικού ύψους €509,8 εκατ. με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 13,2% μεταξύ 2018 και 2022. 

Η εύρεση του κατάλληλου σημείου βέβαια αποτελεί ένα δύσκολο "παζλ" για τους ενοικιαστές κυρίως γιατί τα ενοίκια σε εμπορικούς δρόμους και σε περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας έχουν "ξεφύγει από κάθε λογική" με την Ερμού να καταγράφει τιμές άνω των €270 ανά τ.μ το μήνα. Ψηλά στην ατζέντα των αλυσίδων βρίσκονται και τα κτήρια τοπόσημα, όπως ο Πύργος του Πειραιά και φυσικά τα εμπορικά κέντρα στο Ελληνικό.