Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η συγκέντρωση (των δύο εταιρειών) αφορά στις αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών στην ελληνική επικράτεια και σε ζεύγη λιμένων (Προέλευση-Προορισμός) στην Κρήτη και στην Αδριατική καθώς και στην αγορά παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς μέσω συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας.
Με την ως άνω απόφασή της, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι η συγκέντρωση, παρότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 6 παρ. 1 του ν. 3959/2011, όπως ισχύει, και σε συνέχεια πλήρους διερεύνησής της, κατ’ άρθρο 8 παρ. 6 του ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις ως άνω σχετικές αγορές.
Συγκεκριμένα, η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού έκρινε ότι, «παρόλο που η συγκέντρωση δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού, ιδίως με τη δημιουργία ή ενίσχυση δεσπόζουσας θέσης, στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών σε ορισμένα ζεύγη λιμένων (Προέλευση-Προορισμός) στην Κρήτη και στην Αδριατική, πληρούνται οι τρεις προϋποθέσεις της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης».
Ειδικότερα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι:
- η ΑΝΕΚ θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει,
- δεν υπήρξε άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς της ΑΝΕΚ, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση και
- δεν υπήρξε εκδήλωση αξιόπιστου ενδιαφέροντος για την απόκτηση των στοιχείων του ενεργητικού της ΑΝΕΚ και κατά συνέπεια τα στοιχεία του ενεργητικού της εταιρείας θα εξέρχονταν από την αγορά.
Σε κάθε περίπτωση, σημειώνει η Επιτροπή, η διάρθρωση του ανταγωνισμού, σταθμίζοντας επί του συνόλου των επηρεαζόμενων αγορών, δεν θα είναι χειρότερη λόγω της συγκέντρωσης σε σχέση με αυτή που θα επέρχονταν σε περίπτωση μη εκποίησης των στοιχείων του ενεργητικού της εταιρείας, και ως εκ τούτου δεν τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με αυτήν.