Η γενιά των... startups αγοράζει ακίνητα στην Ελλάδα
Η γενιά των... startups αγοράζει ακίνητα στην Ελλάδα

Η γενιά των... startups αγοράζει ακίνητα στην Ελλάδα

Πρόκειται για μια νέα τάση, η οποία έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Elxis.
Share Copy Link
Ειρήνη Θεοφανίδου
10.07.2023

Δυο νέες ηλικιακά κατηγορίες επενδυτών προσεγγίζουν για επενδύσεις το εγχώριο real estate.

Πρόκειται για τη γενιά των 25-30 ετών που εργάζονται κυρίως σε τεχνολογικές και νεοφυείς εταιρίες, αλλά και των 35 με 55 ετών που έχουν βάλει πλέον στο "στόχαστρό" τους πολυτελή ακίνητα σε Μύκονο, Κρήτη αλλά και Αθήνα - Θεσσαλονίκη. 

Οπως αναφέρει στο Ered.gr ο κ. Γιώργος Γαβριηλίδης, CEO της εταιρείας Elxis που έχει έδρα την Ολλανδία και φυσική παρουσία με γραφεία σε Θεσσαλονίκη και Κρήτη, χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί νεαρός επενδυτής ο οποίος μέσα σε μια μόλις ημέρα κερδίζοντας €250.000 από κρυπτονομίσματα τα τοποθέτησε στην ελληνική αγορά ακινήτων παίρνοντας πολυτελή κατοικία με σκοπό φυσικά την εκμετάλλευση. Ο περιορισμός που επιβάλλει η Ολλανδία στις ημέρες ενοικίασης για επενδυτικά ακίνητα "έσπρωξε" πολλούς ξένους επενδυτές σε Ελλάδα, Ισπανία και Γερμανία, υπογράμμισε ο ίδιος. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία των αγοραπωλησιών, που έχει πραγματοποιήσει στην Ελλάδα, η εταιρεία Elxis, που ειδικεύεται στην παροχή κτηματομεσιτικών και νομικών υπηρεσιών στον τομέα της εξοχικής κατοικίας τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση της ζήτησης από νεότερης ηλικίας ανθρώπους, που προσεγγίζουν την απόκτηση εξοχικής κατοικίας περισσότερο ως επένδυση και λιγότερο ως ένα ακίνητο για να περνούν τις διακοπές τους.

Προορισμός για επενδυτές η Ελλάδα

«Οι αγοραστές αυτοί αγοράζουν περισσότερο με το μυαλό, παρά με την καρδιά. Στόχος τους είναι να τοποθετήσουν τα χρήματά τους σε μια επένδυση, η οποία θα πρέπει να αποδώσει, προσφέροντας όμως και την επιλογή της προσωπικής χρήσης, χωρίς να είναι πάντα προαπαιτούμενο κάτι τέτοιο», εξηγεί ο κ. Γιώργος Γαβριηλίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, σε πολλές χώρες, όταν κάποιος αγοράζει μια βίλα με στόχο την εκμετάλλευση, είναι υποχρεωμένος να την εκχωρήσει προς ενοικίαση για το σύνολο της τουριστικής περιόδου. Αντιθέτως, στην Ελλάδα, αυτό δεν είναι υποχρεωτικό, μιας και ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει εκείνος τις ημερομηνίες που θα χρησιμοποιήσει ο ίδιος το εξοχικό του και να το εκμισθώσει για το υπόλοιπο διάστημα, αξιοποιώντας τις διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Αυτό ακριβώς το συγκριτικό πλεονέκτημα που προσφέρει η ελληνική αγορά, έχει ωθήσει περισσότερους αγοραστές αυτής της ηλικιακής ομάδας, σε αγορές σε διάφορες περιοχές της χώρας κι ενώ μέχρι πρόσφατα προτιμούσαν περισσότερο την αγορά της Ισπανίας. Στο project της Elxis με την επωνυμία Sunny Days στον Πλακιά του Νοτίου Ρεθύμνου με θέα το Λυβικό πέλαγος, ο μέσος όρος ηλικίας των αγοραστών ήταν 42 ετών, με τον νεότερο μάλιστα να είναι μόλις 30 ετών. Οι 6 κατοικίες των 2 και 3 υπνοδωματίων με εύρος τιμών από 200.000 έως 300.000 πουλήθηκαν σε 5 ημέρες. Οι ιδιοκτήτες των κατοικιών ανέθεσαν τις μισθώσεις, τη συντήρηση και τον καθαρισμό στην εταιρεία Notos Estate Management, «αδελφή» εταιρεία της Elxis, δηλώνουν από τον προηγούμενο χειμώνα πότε θα έλθουν οι ίδιοι για διακοπές και δεν ασχολούνται καθόλου με την όλη διαδικασία της εκμίσθωσης. Παρακολουθούν τα πάντα στο cloud και τέλος Νοεμβρίου βλέπουν το καθαρό υπόλοιπο κατατεθειμένο στο λογαριασμό τους. Πρόκειται ουσιαστικά για μια υπηρεσία «μίας στάσης» (one-stop-shop).

Το Προφίλ των Αγοραστών

«Συχνά πρόκειται για νέους επιχειρηματίες, που έχουν ήδη κάνει τα πρώτα τους βήματα σε επενδύσεις σε ακίνητα στην χώρα τους και πλέον αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες σε άλλες χώρες της Ευρώπης», τονίζει ο κ. Γαβριηλίδης. Γνωρίζουν την Ελλάδα από μία ή δύο επισκέψεις για διακοπές που έτυχε να κάνουν κάποια στιγμή. Επίσης, η καλή απόδοση της επένδυσης είναι προϋπόθεση για το αγοραστικό κοινό αυτό. Για τον λόγο αυτόν, σχεδόν πάντα εστιάζουν σε νέες κατασκευές με πισίνα, σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, με καλές υποδομές και αεροπορικές συνδέσεις. Έτσι, περιοχές όπως η Κρήτη και τα νησιά του Ιονίου βρίσκονται στο επίκεντρο τέτοιων αγοραστών.

Η Τεχνολογία στην Υπηρεσία των Αγοραστών Ενδεικτικό της διαφορετικής νοοτροπίας των αγοραστών αυτών είναι και το γεγονός ότι κάποιες φορές στέλνουν την προκαταβολή για την αγορά της κατοικίας, χωρίς να έλθουν καν στην Ελλάδα. «Επιλέγουν με βάση πληροφορίες που τους στέλνουμε, όπως φωτογραφίες και βίντεο, ή μετά από βιντεοκλήση με συνεργάτη της Elxis, που κάνει επίδειξη του ακινήτου μέσω τηλεφώνου ή και drone, τόσο στους εσωτερικούς χώρους και τον κήπο, όσο και στην γύρω περιοχή και την θέα που προσφέρεται», επισημαίνει ο κ. Γαβριηλίδης.