Η "παγίδα" στις λύσεις ΑΙ για τον κλάδο ταξιδιών και φιλοξενίας
Η "παγίδα" στις λύσεις ΑΙ για τον κλάδο ταξιδιών και φιλοξενίας

Η "παγίδα" στις λύσεις ΑΙ για τον κλάδο ταξιδιών και φιλοξενίας

Ειρήνη Θεοφανίδου
07.06.2024

Για να πιάσεις ένα ποντίκι, χρειάζεσαι κάτι περισσότερο από μια ποντικοπαγίδα, χρειάζεσαι το σωστό δόλωμα!

Οπως λέει σε σχετικό δημοσίευμα ο Gregory Peppel, στέλεχος με πάνω από 15 χρόνια στον ξενοδοχειακό κλάδο και επιτυχημένη θητεία στην Αvero, όπου συνέβαλε στην επέκταση του προϊόντος F&B BI σε 12 από τις 15 μεγαλύτερες ξενοδοχειακές αλυσίδες παγκοσμίως "η παγίδα μπορεί να έχει δυνατό ελατήριο, βαριά μπάρα και γερή βάση, αλλά αν το τυρί δεν δελεάσει το ποντίκι, αυτά τα χαρακτηριστικά δεν έχουν καμία χρησιμότητα".

Σύμφωνα με το έμπειρο στέλεχος αν και τα καινοτόμα εργαλεία ανταγωνίζονται την προσοχή σας, η ποιότητα των δεδομένων στα οποία βασίζονται είναι εξίσου σημαντική για την παροχή πραγματικής αξίας. Τα πιο δημοφιλή προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης σήμερα βασίζονται σε δημόσια δεδομένα. Τα LLM και άλλα μοντέλα χρησιμοποιούν ουσιαστικά τα δεδομένα του Διαδικτύου για να λύσουν κάθε είδους προβλήματα. 

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει μια εργασία για εσας, επίσης μπορεί να δημιουργήσει ένα "θησαυρό" εταιρικών εικόνων headshot ή να κάνει τη φωτογραφία σας περιζήτηση στο LinkedIn. Αυτοί οι τύποι περιπτώσεων δημόσιας χρήσης φαίνεται να κυριαρχούν στην αντίληψη και τη συζήτηση γύρω από το τι μπορεί να προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη. Ωστόσο, τα δεδομένα που χρειάζεται οποιοδήποτε λογισμικό για την πλήρη, ακριβή επίλυση των προβλημάτων μιας επιχείρησής απλά δεν είναι διαθέσιμα στο δημόσιο Διαδίκτυο. 

Είναι ιδιόκτητα και ελεύθερα προσβάσιμα μόνο στον κάτοχό του και ο δημιουργός δεδομένων. Θα πρέπει να είναι προσωποποιημενα που αφορούν συγκεκριμένα έναν οργανισμό όπως στοιχεία που αφορούν στο προφίλ των φιλοξενούμενών ενός συγκεκριμένου ξενοδοχείου. Στο παράδειγμα του ξενοδοχείου, ο κάτοχος των δεδομένων θα είναι ο οργανισμός του ξενοδοχείου και ο δημιουργός των δεδομένων θα είναι το Σύστημα Διαχείρισης Ακινήτων που διαχειρίζεται όλες τις κρατήσεις. Κανείς εκτός του ξενοδοχειακού οργανισμού δεν έχει ελεύθερη πρόσβαση στα δεδομένα χωρίς ρητή άδεια.