Η παγκόσμια αεροπορική κίνηση ξεπέρασε τα 2/3 των επιπέδων προCovid
Η παγκόσμια αεροπορική κίνηση ξεπέρασε τα 2/3 των επιπέδων προCovid

Η παγκόσμια αεροπορική κίνηση ξεπέρασε τα 2/3 των επιπέδων προCovid

Το άνοιγμα των ταξιδιών από την Κίνα προς την Ευρώπη θα καθορίσει την επόμενη ημέρα.
RE+D magazine
07.02.2023

Η παγκόσμια αεροπορική κίνηση ανέκαμψε το 2022 στο 68,5% των επιπέδων πριν από την πανδημία και αυξήθηκε κατά 64,4% από το 2021, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών IATA.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχασαν δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 και το 2021 λόγω της πανδημίας του COVID-19 και είδαν τα πρώτα σημάδια επιστροφής στην κανονικότητα το 2022, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Με το πρόσφατο άνοιγμα της Κίνας, αυτή η ανάκαμψη πρόκειται να συνεχιστεί, δήλωσε ο επικεφαλής της IATA. «Αυτή η δυναμική αναμένεται να συνεχιστεί και το νέο έτος, παρά τις υπερβολικές αντιδράσεις ορισμένων κυβερνήσεων για την επαναλειτουργία της Κίνας», δήλωσε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA. 

Η Κίνα είχε ανακοινώσει προηγουμένως ότι θα συνεχίσει τα ομαδικά ταξίδια στο εξωτερικό που διοργανώνονται από τουριστικά γραφεία και διαδικτυακές ταξιδιωτικές εταιρείες για Κινέζους πολίτες. Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες σημείωσαν αύξηση της κυκλοφορίας για ολόκληρο το έτος κατά 132,2% σε σύγκριση με το 2021, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες της Βόρειας Αμερικής σημείωσαν άνοδο κατά 130,2%, σύμφωνα με τα στοιχεία. Ωστόσο, οι αναλυτές και τα στελέχη της ΙΑΤΑ έχουν πει εδώ και καιρό ότι η ανάκαμψη στα πλήρη επίπεδα προ της πανδημίας εξαρτάται από το πόσο γρήγορα μπορούν να επανέλθουν τα ταξίδια από και προς την Κίνα.

Ταξιδιωτικοί περιορισμοί

«Είναι ζωτικής σημασίας οι κυβερνήσεις να μάθουν το μάθημα ότι οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και το κλείσιμο των συνόρων έχουν μικρό θετικό αντίκτυπο όσον αφορά στην επιβράδυνση της εξάπλωσης μολυσματικών ασθενειών στον παγκοσμίως διασυνδεδεμένο κόσμο μας», πρόσθεσε ο Walsh. Πολλές χώρες, όπως η Γαλλία, εισήγαγαν υποχρεωτικά τεστ COVID για όσους πετούν από την Κίνα, πυροδοτώντας διαμαρτυρίες από τον τομέα των αερομεταφορών.

Τα τρέχοντα προγράμματα δείχνουν ότι θα μπορούσαν να εξακολουθήσουν να υπάρχουν σημαντικά λιγότερες πτήσεις μεταξύ Ασίας και Ευρώπης το 2023 σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Cirium, αλλά ανακοινώνονται περισσότερα δρομολόγια.

Ορισμένοι όμιλοι αεροπορικών εταιρειών έχουν πει ότι θα ανοίξουν ξανά ορισμένα δρομολόγια προς την Κίνα τους επόμενους μήνες, αλλά με τις πτήσεις να είναι λιγότερο συχνές από ό,τι πριν από την πανδημία. Η Air France-KLM δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι θα ξεκινήσει καθημερινές πτήσεις προς το Χονγκ Κονγκ, τη Σαγκάη και το Πεκίνο από τον Ιούλιο, ενώ η British Airways ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει πτήσεις μεταξύ Λονδίνου και Σαγκάης από τις 23 Απριλίου. «Δεν νομίζω ότι η ανάκαμψη της Κίνας πιθανότατα θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 μέχρι το επόμενο ή το επόμενο έτος στην Ευρώπη», δήλωσε ο James Halstead, CEO στην εταιρεία συμβούλων Aviation Strategy. «Για τις πτήσεις μικρών αποστάσεων, πιθανότατα θα δείτε καλύτερη ανάκαμψη, αλλά θα είναι ακόμα δοκιμαστικό και θα εξαρτηθεί από τους συνοριακούς ελέγχους εντός της Ασίας» συμπλήρωσε.