Παρότι ο Μάιος σηματοδοτεί ουσιαστικά την έναρξη της τουριστικής περιόδου, η Σαντορίνη συνέχισε να παρουσιάζει σημαντική υστέρηση σε σχέση με τους υπόλοιπους προορισμούς. Ειδικότερα, η συνολική επιβατική κίνηση στα 14 αεροδρόμια σημείωσε οριακή αύξηση 1% φτάνοντας τα 3,68 εκατομμύρια επιβάτες, με άνοδο 2,7% στη διεθνή κίνηση, αλλά πτώση 5,6% στην εσωτερική. Αντίθετα, η Σαντορίνη κατέγραψε σαφώς αρνητική πορεία, σε πλήρη αντίθεση με τις αυξήσεις που σημειώθηκαν σε άλλα νησιά όπως η Κεφαλονιά (+9,5%) και το Άκτιο (+7,3%).
Μαζί με τη Σαντορίνη, αρνητικό πρόσημο εμφάνισαν μόνο η Καβάλα (-4,1%), η Μυτιλήνη (-5,5%) και η Σκιάθος (-7,3%), με όλους τους υπόλοιπους προορισμούς να κινούνται σε θετική τροχιά.
Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία του πενταμήνου, με τη Σαντορίνη να εμφανίζει απώλειες ύψους -24,4%, τόσο στην εσωτερική όσο και στη διεθνή κίνηση, αποτελώντας τη χειρότερη επίδοση μεταξύ των 14 αεροδρομίων. Η Σκιάθος ακολούθησε με -9,1%, ενώ και η Μύκονος βρέθηκε σε αρνητικό έδαφος στο -3,1%. Αντίθετα, η Κεφαλονιά (+9,7%) και η Θεσσαλονίκη (+7,1%) πρωτοστάτησαν στην αύξηση των επιβατών.
Παρά την έντονη δημοφιλία της Σαντορίνης ως τουριστικού προορισμού, η επιβατική της κίνηση δείχνει σημάδια κόπωσης, προκαλώντας εύλογο προβληματισμό ενόψει της καρδιάς της καλοκαιρινής σεζόν. Η φετινή επίδοση έρχεται σε αντίθεση με τη συνολική εικόνα, καθώς τα υπόλοιπα αεροδρόμια κατέγραψαν αύξηση 2,4% στο πεντάμηνο – κυρίως χάρη στη διεθνή κίνηση που ενισχύθηκε κατά 3,9%.
Σε επίπεδο προέλευσης ταξιδιωτών, η μεγαλύτερη κίνηση προήλθε από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και την Πολωνία, με Ολλανδία και Γαλλία να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.