Η ταχεία ανάπτυξη της αγοράς των "branded residences"
Η ταχεία ανάπτυξη της αγοράς των "branded residences"

Η ταχεία ανάπτυξη της αγοράς των "branded residences"

Μετά την Αμερική, τα branded residences έχουν πλέον εδραιωθεί και στην ΕΜΕΑ
Βάλια Πολίτη
15.03.2023

Μετά τη δημιουργία τους στις αγορές της Βόρειας Αμερικής, η ιδέα των επώνυμων κατοικιών (branded residences) απέκτησε σταδιακά έδαφος στις αγορές της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, παρουσιάζοντας ταχεία ανάπτυξη. Χαρακτηριστικά, από επτά προγράμματα branded residence που καταγράφηκαν στην περιοχή το 2005, ο τομέας αντιπροσωπεύει τώρα 209 προγράμματα, με προβλεπόμενη επέκταση του τομέα κατά 83% έως το 2030.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Savills με τίτλο Spotlight: Branded Residences EMEA, oι τοποθεσίες που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη συγκέντρωση επώνυμων κατοικιών στην περιοχή ποικίλλουν τόσο όσο και τα διαφορετικά κλίματα εντός της. Από καθιερωμένες τοποθεσίες όπως το Ντουμπάι και το Λονδίνο, μέχρι τα αναδυόμενα κέντρα όπως το Κάιρο, το παράκτιο Μαυροβούνιο και η Μανάμα στο Μπαχρέιν, επώνυμες κατοικίες διευρύνουν την εμβέλειά τους και εισέρχονται σε νέες αγορές.

Screenshot 2023-03-13 182802.png

Αναφορικά με τη σύσταση της αγοράς, σε όλη την περιοχή της EMEA, οι επώνυμες κατοικίες από τις πολυτελείς αλυσίδες θα αντιπροσωπεύουν σχεδόν τα τρία τέταρτα του συνολικού αποθέματος ως το 2030, με το μεγαλύτερο ποσοστό να εντοπίζεται σε αστικές τοποθεσίες και τοποθεσίες-θέρετρα σε αστικό περιβάλλον. Παράλληλα, υπάρχει και ένας αυξανόμενος αριθμός ενεργών επωνυμιών στο τμήμα εκτός των ξενοδοχείων, από επωνυμίες design και τέχνης έως επωνυμίες μόδας και αυτοκινήτων. Το αυξανόμενο ενδιαφέρον από μη ξενοδοχειακές επωνυμίες για τον τομέα των επώνυμων κατοικιών καταδεικνύει την ελκυστικότητα του μοντέλου και το γεγονός ότι οι αγοραστές δεν περιορίζονται σε καθιερωμένους παίκτες ξενοδοχείων, τονίζει η έρευνα.

Screenshot 2023-03-13 191523.png

Πολλές αναδυόμενες αγορές σε όλη την περιοχή προβλέπεται να δουν αύξηση των προσφερόμενων επώνυμων κατοικιών κατά 50% ή περισσότερο μέχρι το 2030. Καθιερωμένες αγορές και ανεπτυγμένες πόλεις προβλέπεται να δουν ελαφρώς χαμηλότερη ανάπτυξη, καθώς τα προγράμματα αντιμετωπίζουν σε αυτές τις περιπτώσεις σημαντικά μεγαλύτερο ανταγωνισμό από μη επώνυμα, πολυτελή σπίτια σε γειτονιές με υψηλή ζήτηση.

Σύμφωνα με τη Savills, tο Ντουμπάι έχει τον μεγαλύτερο αριθμό ολοκληρωμένων προγραμμάτων, με προβλεπόμενη ανάπτυξη 72% έως το 2023. Δεύτερο στην κατάταξη είναι το Λονδίνο, το οποίο επωφελείται από το ισχυρό εγχώριο και διεθνές ενδιαφέρον για τον κλάδο. Εν τω μεταξύ, αγορές με λιγότερα έργα στα δίκτυά τους, όπως το Μπαχρέιν και το Μαυροβούνιο, παρουσιάζουν εντυπωσιακή, τριψήφια ανάπτυξη, αν και αναπτύσσονται από πολύ χαμηλότερη βάση.

Σε πολλές αγορές, οι επώνυμες κατοικίες καταγράφουν προσαύξηση τιμής, σε σύγκριση με το μη-επώνυμο απόθεμα κατοικιών, αν και οι προσαυξήσεις διαφέρουν ανάλογα με την τοποθεσία και την ωριμότητα της αγοράς. Καθιερωμένες αγορές με ισχυρή προσφορά ανέσεων υψηλής ποιότητας και εξαιρετική κατασκευαστική ποιότητα ενδέχεται να παρουσιάζουν χαμηλότερη προσαύξηση, σε σύγκριση με τις αναδυόμενες αγορές όπου η μέση ποιότητα, οι προδιαγραφές και η εξυπηρέτηση για μη-επώνυμα οικιστικά προϊόντα είναι χαμηλότερης ποιότητας.

Στην περίπτωση των αναδυόμενων τοποθεσιών, με περιορισμένες επιλογές για πλούσιους αγοραστές, οι επώνυμες κατοικίες μπορούν να αποφέρουν ικανοποιητικές προσαυξήσει, καθιστώντας τις ελκυστικές για τους κατασκευαστές και τους διαχειριστές, ενώ διατηρούν την ελκυστικότητά τους για εγχώριους και διεθνείς αγοραστές.

Σε όλη την περιοχή της EMEA, το μέσο premium επωνυμίας ανέρχεται στο 36% σε σύγκριση με το μη-επώνυμο απόθεμα, τοποθετώντας τις 6% πιο ψηλά από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Ωστόσο, υπολογίζεται ότι οι αναδυόμενες αγορές μπορούν να επιτύχουν πολύ υψηλότερη προσαύξηση. Εν τέλει, κάθε αγορά είναι μοναδική.

Συνολικά, η εταιρεία συμβούλων προβλέπει πως οι επώνυμες κατοικίες, ως τμήμα του τομέα οικιστικών ακινήτων στην ΕΜΕΑ, θα συνεχίσουν την εξαιρετική ανάπτυξή τους. Οι επωνυμίες σε όλο τον κόσμο συνεχίζουν να εξερευνούν νέες τοποθεσίες για να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους, ενώ οι άνθρωποι μπορούν πλέον να ζουν και να εργάζονται από οποιαδήποτε τοποθεσία, αυξάνοντας επιπλέον τη ζήτηση για επώνυμες κατοικίες. Ο αυξανόμενος αριθμός πλούσιων ατόμων παγκοσμίως πιθανότατα θα αυξήσει τη ζήτηση για πολυτελείς branded residences στην Ευρώπη. Σε όλη την περιοχή EMEA, ο αριθμός των πολύ υψηλά αμειβόμενων ατόμων (HNWIs) αυξήθηκε κατά 27% τα τελευταία πέντε χρόνια, παρέχοντας μια διευρυνόμενη πελατειακή βάση για επώνυμα οικιστικά προγράμματα.

Από παγκόσμιες πόλεις και καθιερωμένες αγορές μέχρι θέρετρα και αναδυόμενες τοποθεσίες, οι ευκαιρίες για επώνυμες κατοικίες παραμένουν ισχυρές. Οι επωνυμίες εκμεταλλεύονται αυτές τις ευκαιρίες και επεκτείνουν τα χαρτοφυλάκια τους σε όλη την περιοχή, με την προσφορά προγραμμάτων να αναμένεται να αυξηθεί κατά 60% έως το 2030. Πιο ευέλικτα πρότυπα εργασίας και η εστίαση στην ευεξία θα συνεχίσουν επίσης να υποστηρίζουν την επέκταση του κλάδου σε παράκτιους προορισμούς αναψυχής, καθώς και κοντά σε χιονοδρομικά κέντρα.

Ο τομέας των επώνυμων κατοικιών έχει αποδειχθεί εδώ και καιρό ανθεκτικός και προσαρμόσιμος στις αντίξοες συνθήκες της αγοράς, επισημαίνει η Savills, προσφέροντας ασφάλεια και αξιόπιστη ποιότητα στους αγοραστές και ελκυστικές αποδόσεις σε κατασκευαστές και επωνυμίες. Με έναν ισχυρό και γεωγραφικά διαφοροποιημένο αγωγό σε όλη την περιοχή, καθώς και με τη συνεχή δέσμευση στον τομέα από κατασκευαστές και επωνυμίες, οι επώνυμες κατοικίες ως κατηγορία ακινήτων αναμένεται να διατηρήσουν την εντυπωσιακή τους τροχιά, καταλήγει η έρευνα.