Ανακοίνωσε ότι η καθαρή μονάδα ανά τόνο που χρησιμοποιείται για τον καθορισμό των διοδίων στα στενά έχει αυξηθεί στα 4,42 δολάρια. «Από την 1η Ιουλίου, αυξάνεται η εισροή ξένου συναλλάγματος στη χώρα μέσω των στενών», είπε ο ίδιος και δήλωσε ότι οι κανόνες που καθορίζονται από τη Σύμβαση του Μοντρέ εφαρμόζονται στα διόδια των στενών.
«Από το 1983 έως τις 7 Οκτωβρίου 2022 χρεώθηκαν $0,8063 ανά καθαρό τόνο για διεθνή πλοία που διέρχονται από τα στενά. Μετά από 39 χρόνια, στις 7 Οκτωβρίου 2022, με την προεδρική απόφαση, ενημερώσαμε αυτά τα τέλη και αυξήσαμε το καθαρό τέλος τόνων για τα πλοία στα 4,08 $. Ενημερώνουμε αυτό το τέλος ως $4,42 από την 1η Ιουλίου 2023».
Η Σύμβαση του Μοντρέ εγκρίθηκε το 1936. Διαφυλάσσει την ελευθερία διέλευσης από τα στενά για τα εμπορικά πλοία τόσο σε καιρό ειρήνης όσο και σε καιρό πολέμου, αλλά τα καθεστώτα είναι διαφορετικά για τον καθένα.
Αναφερόμενος σε ένα παράδειγμα για την τελευταία ενημέρωση τιμών, ο Uraloğlu είπε: «Ενα πλοίο με καθαρή χωρητικότητα 10.000, πλήρωνε συνολικά $3.240 για υπηρεσίες φάρου, διάσωσης και υγείας πριν από τις 7 Οκτωβρίου 2022. Το κόστος αυτό αυξήθηκε σε $16.393 στις 7 Οκτωβρίου 2022. Με το νέο τιμολόγιο που θα ψηφιστεί την 1η Ιουλίου, ένα πλοίο καθαρής χωρητικότητας 10.000 τόνων θα πρέπει να πληρώσει $17.760 δολάρια. Με αυτή την αύξηση, γίνεται ένα ιστορικό βήμα για να ενισχυθεί η συναλλαγματική εισροή της χώρας».