ΙΕΛΚΑ: Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών "βλέπει" αυξήσεις λόγω Ουκρανίας
ΙΕΛΚΑ: Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών "βλέπει" αυξήσεις λόγω Ουκρανίας

ΙΕΛΚΑ: Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών "βλέπει" αυξήσεις λόγω Ουκρανίας

Οι καταναλωτές θεωρούν πιθανό το ενδεχόμενο αύξησης του κόστους ενέργειας και μεταφορών.
RE+D magazine
11.04.2022

Οι 9 στους 10 δηλαδή ποσοστό 87% των καταναλωτών πιστεύει ότι θα "δει" ανατιμήσεις σε συγκεκριμένα είδη, ενώ το 72% θεωρεί πιθανό να υπάρξουν ελλείψεις λόγω του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) την εβδομάδα 5-10 Απριλίου 2022 με δείγμα 1.000 καταναλωτές.

Επίσης, το 85% του κοινού θεωρεί πιθανό το ενδεχόμενο να αυξηθεί το κόστος ενέργειας και μεταφορών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα το 46% δηλώνει ότι τα σουπερμάρκετ φροντίζουν να μην υπάρχουν ελλείψεις στα ράφια - μόλις το 13% διαφωνεί, ενώ σε σχέση με την πανδημία, το 29% δηλώνει ότι λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία.

Γενικό συμπέρασμα αποτελεί ότι η κρίση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, επηρεάζει και θα επηρεάζει την ελληνική αγορά για αρκετό καιρό. Η συντριπτική πλειοψηφία σε ποσοστό 67% εκτιμά ότι η διάρκεια επίδρασης του θα είναι μετά το 2022, το 22% εκτιμά ως το τέλος του 2022, το 5% για 2-3 μήνες και μόλις 5% ότι δεν υπάρχει επίδραση.

Τέλος η πλειοψηφία του κοινού καταλαμβάνεται από συναισθήματα θυμού (30%) και φόβου (26%) για τον πόλεμο στην Ουκρανία. Τα αντίστοιχα ποσοστά για την πανδημία COVID-19 είναι σαφώς χαμηλότερα, αλλά υπαρκτά με 14% και 19% αντίστοιχα.

Στα θετικά καταγράφεται ότι μόλις το 2% του κοινού νιώθει πανικό, ενώ το 39% δηλώνει ότι η κρίση στην Ουκρανία είναι σημαντικότερη της πανδημίας COVID-19 και μόλις το 17% δηλώνει το αντίθετο.