Όπως επισημαίνει, η πρόταση της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ προβλέπει την εκτεταμένη κατάληψη του πάρκου Ριζάρη και τη μονοδρόμηση της οδού Ριζάρη για εργοταξιακές ανάγκες — ρυθμίσεις που, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, θα έχουν σοβαρές περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνέπειες.
Επιπλέον, η μελέτη φέρεται να παραβλέπει απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία απαιτεί διεξοδική αξιολόγηση της σκοπιμότητας επέμβασης στο πάρκο και περιορισμό της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης στο ελάχιστο δυνατό.
Ο Δήμος Αθηναίων επισημαίνει πως η προτεινόμενη κυκλοφοριακή ρύθμιση ενδέχεται να προκαλέσει έντονη συμφόρηση σε βασικούς οδικούς άξονες, όπως η λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας και η λεωφόρος Βασιλέως Κωνσταντίνου. Η επιβάρυνση αυτή ενδέχεται να έχει αντίκτυπο στη δημόσια υγεία και ασφάλεια, λόγω της εγγύτητας πολλών νοσοκομείων στην περιοχή.
Ο Δήμος ζητά την απόρριψη της ΤΕΠΕΜ και την εξέταση εναλλακτικής χωροθέτησης του σταθμού, που δεν συνεπάγεται απώλεια πρασίνου ούτε τροποποίηση της κυκλοφορίας στην οδό Ριζάρη. Παράλληλα, καλεί το Υπουργείο να μη λάβει καμία απόφαση πριν υποβληθούν αναλυτικά τεχνικά στοιχεία από πλευράς του Δήμου.
Στην επιστολή, μεταξύ άλλων, αναφέρεται:
Η μελέτη δεν διασφαλίζει επαρκώς την προστασία του πάρκου Ριζάρη, καθώς προβλέπει την κατάληψη 4.817 τ.μ. του πάρκου και επιπλέον 1.446 τ.μ. της οδού Ριζάρη — συνολικά 6.263 τ.μ. εργοταξιακού χώρου.
Δεν συμμορφώνεται με την απόφαση 2274/2023 του ΣτΕ, η οποία απαιτεί την ελαχιστοποίηση των επεμβάσεων στο φυτικό κεφάλαιο του πάρκου.
Η μονοδρόμηση της οδού Ριζάρη θα εντείνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο της Αθήνας, υποβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής κατοίκων, εργαζομένων και επισκεπτών, όπως προειδοποιεί και σχετικό έγγραφο του ΟΑΣΑ.
Η προσβασιμότητα σε κρίσιμες δομές υγείας θα επηρεαστεί σημαντικά, με πιθανούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία και ασφάλεια.