Κέρδη πάνω από €1 δισ. για τον όμιλο Accor το 2023. Ποιές περιοχές απέδωσαν περισσότερο
Κέρδη πάνω από €1 δισ. για τον όμιλο Accor το 2023. Ποιές περιοχές απέδωσαν περισσότερο

Κέρδη πάνω από €1 δισ. για τον όμιλο Accor το 2023. Ποιές περιοχές απέδωσαν περισσότερο

Μέσα στη χρονιά άνοιξε 291 ξενοδοχεία, που αντιστοιχούν σε 41.000 δωμάτια, δηλαδή καθαρή ανάπτυξη δικτύου 2,4% τους τελευταίους 12 μήνες.
RE+D magazine
23.02.2024

Με γνώμονα τη σταθερή ζήτηση το 2023, ο ξενοδοχειακός όμιλος Accor κατάφερε να σημειώσει νέα ρεκόρ σε όρους λειτουργικών και οικονομικών επιδόσεων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρεία όλες οι περιοχές και τα segments απολάμβαναν ισχυρή ανάπτυξη έπειτα από το 2022, μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε ως χρονιά ανάκαμψης μετά την πανδημία του Covid. Όλοι οι δείκτες απόδοσης ήταν σύμφωνοι με ή ξεπέρασαν τις προβλέψεις του Ομίλου το 2023. 

Το 2023, η Accor άνοιξε 291 ξενοδοχεία, που αντιστοιχούν σε 41.000 δωμάτια, δηλαδή καθαρή ανάπτυξη δικτύου 2,4% τους τελευταίους 12 μήνες. Στα τέλη Δεκεμβρίου 2023, ο Όμιλος είχε ένα χαρτοφυλάκιο 821.518 δωματίων (5.584 ξενοδοχεία) και 225.000 δωμάτια στο pipeline (1.315 ξενοδοχεία).

Το τμήμα Premium, Midscale and Economy (PM&E) αύξησε το RevPAR του κατά 12% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022, περισσότερο λόγω των τιμών και λιγότερο σε σχέση με την αύξηση των ποστοστών πληρότητας.  

Αναλυτικότερα η περιοχή της Ευρώπης και της Βόρειας Αφρικής (ENA) σημείωσε αύξηση του RevPAR κατά 8% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο 2022 με τη Γαλλία, να αντιπροσωπεύει το 43% του room revenue ολόκληρης της περιοχής, το Ηνωμένο Βασίλειο, το 13% και η Γερμανία, το 14%

Η περιοχή της Μέσης Ανατολής, Αφρικής και Ασίας-Ειρηνικού ανέφερε αύξηση 19% στο RevPAR σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022, επωφελούμενη από σημαντική επιχειρησιακή ανάκαμψη στην Ασία. Ειδικότερα στη Μέση Ανατολή και την Αφρική, σημειώθηκε το 26% του room revenue της περιοχής, παρά τις συγκρούσεις στο Ισραήλ ενώ στη Νοτιοανατολική Ασία, το 29%, κυρίως λόγω των τιμών και υποστηριζόμενη από τη ζήτηση στο Leisure κομμάτι. 

Στην Κίνα, το 19% του room revenue της περιοχής, η ανάκαμψη συνεχίστηκε με αξιοσημείωτη ανάπτυξη RevPAR σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022. Η επιχειρηματική δραστηριότητα είναι πλέον ελαφρώς υψηλότερη από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν το 2019, όπως συνέβη και το τρίτο τρίμηνο.

Η περιοχή της Αμερικής, η οποία αντικατοπτρίζει κυρίως τις επιδόσεις της Βραζιλίας (65% του room revenue της περιοχής), ανέφερε αύξηση της RevPAR κατά 15% σε σύγκριση με 4ο τρίμηνο του 2022. 

Η επιχειρηματική δραστηριότητα συνέχισε να επωφελείται από τις αυξήσεις των τιμών, υποστηριζόμενες από συνέδρια και εκδηλώσεις που έλαβαν χώρα κατά την περίοδο αυτή.

Το τμήμα Luxury & Lifestyle (L&L) ανέφερε αύξηση 8% στο RevPAR σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022, κυρίως λόγω των υψηλότερων ποσοστών πληρότητας. 

Το Luxury segment, το οποίο αντιπροσωπεύει το 77% του room revenue του τμήματος, σημείωσε αύξηση 10% στο RevPAR σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022. Αυτή η αύξηση ήρθε από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού όπου η ανάπτυξη ήταν ισχυρή. Αν και τα ποσοστά πληρότητας βελτιώθηκαν σαφώς, εξακολουθούν να υστερούν κατά 5 μονάδες σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα.

Το Lifestyle RevPAR ήταν σταθερό σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022. Η πιο γρήγορη ανάκαμψη σε αυτό το segment το 2022 οδήγησε σε μία λιγότερο ευνοϊκή βάση σύγκρισης, που ενισχύθηκε από το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου που πραγματοποιήθηκε στο Κατάρ το 4ο τρίμηνο του 2022. Προσαρμοσμένο από αυτή τη διοργάνωση, το RevPAR στο Lifestyle segment αυξήθηκε κατά 6% κατά τη διάρκεια του τριμήνου.