Κλείσιμο εκδοτηρίων σε 34 σιδηροδρομικούς σταθμούς
Κλείσιμο εκδοτηρίων σε 34 σιδηροδρομικούς σταθμούς

Κλείσιμο εκδοτηρίων σε 34 σιδηροδρομικούς σταθμούς

Εναλλακτικοί τρόποι αγοράς εισιτηρίου
Share Copy Link
RE+D magazine
18.02.2025

Σε τερματισμό συμβάσεων με αναδόχους οφείλεται το προτεινόμενο κλείσιμο των εκδοτηρίων σε σιδηροδρομικούς σταθμούς το οποίο δεν συνεπάγεται απόλυση προσωπικού της Hellenic Train.

Τα παραπάνω δήλωσε απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Δράμας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ., Αναστάσιου Νικολαΐδη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στη Βουλή.

Οπως είπε ο υπουργός οι υπάλληλοι των αναδόχων που θα πληγούν, αν υλοποιηθεί η σχετική απόφαση, ουδέποτε είχαν υπαλληλική σχέση με την Εταιρεία. Σύμφωνα και πάλι με την ενημέρωση από την Εταιρεία, μόνο σε 7 σταθμούς προωθούν το κλείσιμο των εκδοτηρίων πριν τη λήξη της σύμβασης με τον εκάστοτε ανάδοχο.

Για τους υπόλοιπους προτίθενται να μην ανανεώσουν τη Σύμβαση, πλέον της ημερομηνίας λήξης.

Ως προς πιο συγκεκριμένα ζητήματα που τίθενται:

ΑΜΕΑ: Με πρωτοβουλία της Εταιρείας μεταφέρθηκαν ανυψωτικά μηχανήματα στους Σ.Σ. Θήβας και Οινόης την 1η Φεβρουαρίου, ώστε να μη λείπει ο απαραίτητος εξοπλισμός από κανένα σημείο του κεντρικού άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη. Ακόμα και αν κλείσουν σταθμοί του άξονα, η Εταιρεία δεσμεύεται να συνεχίσει να μεριμνά για τη σωστή εξυπηρέτησή τους.

Ενημέρωση κοινού: Στις 4 Φεβρουαρίου, η Εταιρεία υλοποίησε στον ιστότοπό της σελίδα ενημέρωσης του επιβατικού κοινού για την κατάσταση των δρομολογίων, όπως προκύπτει από τον διαχειριστή της υποδομής. Μέσα από αυτή, οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν τον σταθμό ενδιαφέροντός τους και να λάβουν ενημέρωση αφίξεων και αναχωρήσεων. Επιπλέον, σύμφωνα με την ενημέρωση, η Εταιρεία προσεχώς θα υλοποιήσει στον ιστότοπό της ένα σύστημα live σημαντικών πληροφοριών, όπου θα παρέχει στο επιβατικό κοινό συνεχή πληροφόρηση για θέματα καθυστερήσεων, κατάργηση δρομολογίων, υποκαταστάσεων με λεωφορεία, κτλ.

Αποζημιώσεις: Μέσα από τη νέα εμπορική πλατφόρμα, οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται μόνοι τους τις κρατήσεις τους για θέματα αλλαγών, αποζημιώσεων, κτλ. Εναλλακτικά, οι επιβάτες μπορούν να το πράξουν σε κάποιο από τα ανοιχτά εκδοτήρια ή να έρθουν σε επικοινωνία με την εκπαιδευμένη ομάδα Εξυπηρέτησης Επιβατών.

Εναλλακτικοί τρόποι αγοράς εισιτηρίου: Η Εταιρεία, μετά από την ενεργοποίηση τηλεφωνικών πωλήσεων την 1η Φεβρουαρίου, παρέχει τη δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων μέσα από 5 εναλλακτικά κανάλια. Συγκεκριμένα, οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός ολοκληρωμένου συστήματος επιλογής κρατήσεων μέσω της εφαρμογής της Hellenic Train (mobile app), της ιστοσελίδας www.hellenictrain.gr (web ticketing), των διαθέσιμων εκδοτηρίων, του νέου Κέντρου Εξυπηρέτησης Πελατών 14511 (τηλεφωνικές αγορές), καθώς και εντός του συρμού από προσωπικό της Hellenic Train. Μάλιστα, με γνώμονα την εξυπηρέτηση ειδικών κατηγοριών επιβατών που ενδεχομένως δυσκολευτούν στη χρήση ψηφιακών μέσων για την έκδοση εισιτηρίων, όπως επιβάτες άνω των 65 ετών, η Εταιρεία παρέχει για αυτές τις κατηγορίες, τη δυνατότητα αγοράς εκπτωτικού εισιτηρίου και επί του συρμού. Να σημειωθεί ότι η αγορά εισιτηρίων επί του συρμού ήδη προβλέπεται, και με χρήση κάρτας είναι στα άμεσα πλάνα της Εταιρείας.

Κάρτες πολλαπλών διαδρομών: Τα στοιχεία δείχνουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία αγορών καρτών πολλαπλών διαδρομών στα δρομολόγια που η Hellenic Train προσφέρει αυτή τη δυνατότητα, αφορά κάρτες 30ήμερης, 15ήμερης και 6ήμερης διάρκειας. Ως εκ τούτου, η Εταιρεία επικεντρώθηκε στην πώληση αυτών των καρτών, διατηρώντας όλες τις ισχύουσες εκπτώσεις στις διάφορες κατηγορίες επιβατών. Μάλιστα, τον Ιανουάριο εισήχθησαν οι κάρτες 15ήμερης και 6ήμερης διάρκειας στο δρομολόγιο Πειραιάς – Κιάτο, που μέχρι τότε δεν προσφέρονταν σαν επιλογή στους επιβάτες.