«Κόβει» μία φάση στο διαγωνισμό του ΒΟΑΚ από Χανιά μέχρι Ηράκλειο το Υπουργείο
«Κόβει» μία φάση στο διαγωνισμό του ΒΟΑΚ από Χανιά μέχρι Ηράκλειο το Υπουργείο

«Κόβει» μία φάση στο διαγωνισμό του ΒΟΑΚ από Χανιά μέχρι Ηράκλειο το Υπουργείο

Αντίστροφη μέτρηση για την παραχώρηση των €1,32 δισ.
Share Copy Link
Δημήτρης Ι. Παπαδομαρκάκης
07.12.2022

«Κόβει» μία φάση και προχωρά κατευθείαν στην Πρόσκληση Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών το Υπουργείο Υποδομών προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες κατασκευής του τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτη (Β.Ο.Α.Κ.) από Χανιά μέχρι Ηράκλειο.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο κομμάτι του Β.Ο.Α.Κ., μήκους 157,5 χλμ και προϋπολογισμού 1,32 δισ ευρώ που θα προχωρήσει με το μοντέλο σύμβασης παραχώρησης.

Συγκεκριμένα το υπουργείο κόβει την «Β΄ Φάση: Διάλογος – Οριστικοποίηση Βασικού Σχεδιασμού» που αρχικά προέβλεπε η Πρόσκληση Σύμβασης Παραχώρησης του έργου, καθώς λόγω του μεγάλου χρονικού διαστήματος που μεσολάβησε μεταξύ της δημοσίευσης της Πρόσκλησης Υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος Α΄ Φάση Διαγωνισμού (2018), της Προεπιλογής των Υποψηφίων (22-03-2019), το Δημόσιο, αποφάσισε και προχώρησε δια των Υπηρεσιών του, στην οριστικοποίηση του Βασικού Σχεδιασμού του Έργου, και με βάση αυτήν, στην απαιτούμενη περιβαλλοντική αδειοδότησή του. 

Η αναγκαιότητα επίσπευσης της έναρξης της εκτέλεσης του Έργου επιτάθηκε έτι περαιτέρω από το γεγονός ότι το Έργο εντάχθηκε προς χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Ο διαγωνισμός «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Β.Ο.Α.Κ. στο Τμήμα Χανιά-Ηράκλειο», θα γινόταν σε τρείς φάσεις:

Α΄ Φάση: Εκδήλωση Ενδιαφέροντος – Προεπιλογή, 

Β΄ Φάση: Διάλογος – Οριστικοποίηση Βασικού Σχεδιασμού και 

Γ΄ Φάση: Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών και ανάδειξη Αναδόχου. 


Από την Α΄ Φάση του διαγωνισμού πέρασαν στο επόμενο στάδιο οι εταιρείες – κοινοπρακτικά σχήματα: 

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΟΜΙΛΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ

ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ Vinci Highways S.A.S.-Vinci Concessions S.A.S.

ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ACCIONA CONCESIONES-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ 

J&P- ΑΒΑΞ ΑΕ

Υπενθυμίζεται οτι το έργο του Β.Ο.Α.Κ. είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που πραγματοποιείται στην Ευρώπη σήμερα, και αποτελείται από τρία υποέργα:

Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (μήκους 14,5 χλμ και προϋπολογισμού €169 εκατ.) που υλοποιείται ως δημόσιο έργο από την ΑΚΤΩΡ, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη (μήκους 22,44 χλμ και προϋπολογισμού €359,6 εκατ. με ανάδοχο το κοινοπρακτικό σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ) που θα γίνει ως ΣΔΙΤ, και το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο που θα κατασευαστεί ως σύμβαση παραχώρησης.