Πρόκειται για το μεγαλύτερο κομμάτι του Β.Ο.Α.Κ., μήκους 157,5 χλμ και προϋπολογισμού 1,32 δισ ευρώ που θα προχωρήσει με το μοντέλο σύμβασης παραχώρησης.
Συγκεκριμένα το υπουργείο κόβει την «Β΄ Φάση: Διάλογος – Οριστικοποίηση Βασικού Σχεδιασμού» που αρχικά προέβλεπε η Πρόσκληση Σύμβασης Παραχώρησης του έργου, καθώς λόγω του μεγάλου χρονικού διαστήματος που μεσολάβησε μεταξύ της δημοσίευσης της Πρόσκλησης Υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος Α΄ Φάση Διαγωνισμού (2018), της Προεπιλογής των Υποψηφίων (22-03-2019), το Δημόσιο, αποφάσισε και προχώρησε δια των Υπηρεσιών του, στην οριστικοποίηση του Βασικού Σχεδιασμού του Έργου, και με βάση αυτήν, στην απαιτούμενη περιβαλλοντική αδειοδότησή του.
Η αναγκαιότητα επίσπευσης της έναρξης της εκτέλεσης του Έργου επιτάθηκε έτι περαιτέρω από το γεγονός ότι το Έργο εντάχθηκε προς χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Ο διαγωνισμός «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Β.Ο.Α.Κ. στο Τμήμα Χανιά-Ηράκλειο», θα γινόταν σε τρείς φάσεις:
Α΄ Φάση: Εκδήλωση Ενδιαφέροντος – Προεπιλογή,
Β΄ Φάση: Διάλογος – Οριστικοποίηση Βασικού Σχεδιασμού και
Γ΄ Φάση: Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών και ανάδειξη Αναδόχου.
Από την Α΄ Φάση του διαγωνισμού πέρασαν στο επόμενο στάδιο οι εταιρείες – κοινοπρακτικά σχήματα:
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΟΜΙΛΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ Vinci Highways S.A.S.-Vinci Concessions S.A.S.
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ACCIONA CONCESIONES-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
J&P- ΑΒΑΞ ΑΕ
Υπενθυμίζεται οτι το έργο του Β.Ο.Α.Κ. είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που πραγματοποιείται στην Ευρώπη σήμερα, και αποτελείται από τρία υποέργα:
Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (μήκους 14,5 χλμ και προϋπολογισμού €169 εκατ.) που υλοποιείται ως δημόσιο έργο από την ΑΚΤΩΡ, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη (μήκους 22,44 χλμ και προϋπολογισμού €359,6 εκατ. με ανάδοχο το κοινοπρακτικό σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ) που θα γίνει ως ΣΔΙΤ, και το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο που θα κατασευαστεί ως σύμβαση παραχώρησης.