Τα παραπάνω ανέφερε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Χρήστος Βίνης στο συνέδριο Υποδομών - Μεταφορών ITC 2022 τονίζοντας ότι η πιστή τήρηση του χρονοδιαγράμματος που έθεσε η ΕΡΓΟΣΕ δεν αφορά μόνο στα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, αλλά συνολικά στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, ο σχεδιασμός για την υλοποίηση του οποίου, έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Υπενθυμίζεται οτι τα σιδηροδρομικά έργα, αφορούν στην σύνδεση των βασικών λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο, αναβαθμίζοντας τον εμπορικό και στρατηγικό ρόλο τους, καθώς ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Για τα έργα:
- Ολοκλήρωση νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών,
- Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου,
- Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο,
- Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες,
- Αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής με διπλασιασμό, εγκατάσταση σημ/σης-ETCS και ηλεκτρ/σης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος υπέβαλαν τρία υποψήφια σχήματα: ΑΒΑΞ Α.Ε. – ALSTOM Transport S.A., ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – INTRAKAT και ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.
Για το έργο που αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και την κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος υπέβαλαν τέσσερα υποψήφια σχήματα: ΑΒΑΞ Α.Ε. - ALSTOM Transport S.A., ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. και INTRAKAT Α.Ε.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρθηκε, επίσης, στην επίσπευση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση κρίσιμων υποδομών που αναβαθμίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας με τη δημοπράτηση επτά έργων, συνολικού προϋπολογισμού €515,3 εκατ. Ταυτόχρονα, προετοιμάζεται το έδαφος για νέες δημοπρατήσεις έργων εντός του καλοκαιριού, προϋπολογισμού €55 εκατ.