Το έργο «Επέκταση Ιόνιας Οδού, Τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά», συνολικού προϋπολογισμού €310 εκατ. (μαζί με δύο προαιρέσεις) εντάσσεται στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Μεταφορές 2021-2027» το οποίο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Η επέκταση μήκους 70 χλμ. αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα και συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης δύο υποτμήματα:
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (και συνολικό μήκος 46,4 χλμ. νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ.
Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.
Με το έργο ολοκληρώνεται ο άξονας της Ιόνιας Οδού μήκους περίπου 264 χιλιόμετρων και θα την συνδέσει με την Αδριατική Οδό που ξεκινά από την Τριέστη της Ιταλίας, διατρέχει κατά μήκος της Αδριατικής μέσω Σλοβενίας, Κροατίας, Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, Μαυροβουνίου και Αλβανίας και φτάνει στη χώρα μας στο συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς.
Ο άξονας το συνολικό μήκος του οποίου φτάνει τα 1.500 χιλιόμετρα συνεχίζει προς τα νότια στην Ολυμπία Οδό και τερματίζει στην περιοχή της Τσακώνας.