Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο
για την ασφάλεια και λειτουργία του σιδηρόδρομου και με την κατασκευή
του ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός της μονής ηλεκτροκίνητης πλέον
σιδηροδρομικής γραμμής που οδηγεί στα σύνορα με τα Δυτικά Βαλκάνια και
από εκεί στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη.
Το αντικείμενο του έργου
- εγκατάσταση νέου συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης ηλεκτρονικού τύπου, που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα με ηλεκτρονόμους
- εγκατάσταση παρατρόχιου συστήματος ETCS L1 σε όλο το τμήμα
- σηματοτεχνική εξασφάλιση της πλευρικής προστασίας της ανοικτής γραμμής του τμήματος Πολύκαστρο - Παιονία - Ειδομένη
- αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς με νέες, σε εντοπισμένους σταθμούς του τμήματος, για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης
- εγκατάσταση 4 νέων αλλαγών τροχιάς και κατασκευή έργων επιδομής νέας παρακαμπτηρίου γραμμής, μήκους 2,275 χιλιομέτρων περίπου, στην περιοχή του Μικρού Δάσους
- εγκατάσταση ηλεκτρικής θέρμανσης αλλαγών τροχιάς στους σταθμούς του εν λόγω τμήματος
- εγκατάσταση παθητικού δικτύου οπτικών ινών, για τη μετάδοση των δεδομένων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και δικτύου τηλεπικοινωνιών, για τις ανάγκες φωνητικών επικοινωνιών
- εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη νέα παρακαμπτήριο στην περιοχή του Μικρού Δάσους
Σημειώνεται ότι το τίμημα είναι 40.973.034,12 ευρώ, πλέον ΦΠΑ και η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 36 μήνες, ενώ προβλέπεται πρόσθετη 36μηνη περίοδος υποχρεωτικής συντήρησης μετά την αποπεράτωση.