Κυνήγι προσφορών και εκπτώσεων ενόψει Black Friday
Κυνήγι προσφορών και εκπτώσεων ενόψει Black Friday

Κυνήγι προσφορών και εκπτώσεων ενόψει Black Friday

Οι εμπορικές επιχειρήσεις μετρούν αντίστροφα κλιμακώνοντας την επικοινωνιακή τους πολιτική.
Share Copy Link
RE+D magazine
21.11.2022

Με την τιμή να αποτελεί βασικό κριτήριο αγοραστικής συμπεριφοράς, οι καταναλωτές βρίσκονται εδώ και δύο εβδομάδες μπροστά σε ένα πρωτοφανές κύμα προσφορών και εκπτώσεων από τα εμπορικά καταστήματα (τόσο τα φυσικά όσο και τα ηλεκτρονικά) που αναμένεται να κορυφωθεί το τετραήμερο 25 - 28 Νοεμβρίου.

Συγκεκριμένα, από την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου έως και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου, οπότε και θα είναι ανοικτά τα καταστήματα, αναμένεται η κορύφωση των προσφορών της Black Friday ενώ τη Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου ακολουθεί η Cyber Monday για αγορές αποκλειστικά μέσω διαδικτύου.

Η μεγάλη διάρκεια της περιόδου της Black Friday έχει δώσει την δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν μια πολύ καλή έρευνα αγοράς, να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων και να προχωρήσουν σε συμφέρουσες αγορές. Από την άλλη πλευρά οι εμπορικές επιχειρήσεις μετρούν αντίστροφα κλιμακώνοντας την επικοινωνιακή τους πολιτική με δελεαστικές προσφορές στα προϊόντα που αγγίζουν μέχρι και το 80%.

Στον «χορό» των προσφορών έχουν ήδη μπει, μεταξύ άλλων, οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών ειδών επίπλων, ειδών σπιτιού, ένδυσης υπόδησης, εποχιακών ειδών αλλά και σούπερ μάρκετ ενώ εκπτώσεις προσφέρονται και στα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Αλλαγή καταναλωτικής συμπεριφοράς

Όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γεώργιος Μπάλτας, καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής Μεταπτυχιακών Σπουδών, ο πληθωρισμός και η ενεργειακή κρίση προκάλεσαν και συνεχίζουν να προκαλούν ραγδαία αύξηση του κόστους διαβίωσης επιφέροντας αναγκαστικές και δραστικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά.

Οι αλλαγές αυτές περιλαμβάνουν την ολική επαναφορά της τιμής ως κυρίαρχου αγοραστικού κριτηρίου στις αποφάσεις των καταναλωτών, την αναζήτηση προσφορών και προωθητικών ενεργειών που οδηγούν σε δραστική μείωση του τελικού κόστους των προωθούμενων προϊόντων, την στροφή των καταναλωτών σε σταθερά οικονομικότερες επιλογές, όπως είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και οι κωδικοί που βρίσκονται στο καλάθι του νοικοκυριού, την πτώση της ζήτησης αγαθών που ανατιμώνται, η οποία είναι συχνά τόσο μεγάλη σε όρους όγκου πωλήσεων που εξουδετερώνει την επίδραση των πληθωριστικών ανατιμήσεων στον τζίρο, καθώς επίσης και τον περιορισμό της δαπάνης για μη απαραίτητα προϊόντα και υπηρεσίες, ώστε να καλυφθούν οι απολύτως ανελαστικές ανάγκες για στέγαση, ενέργεια και βασικά αγαθά.