Ο διαγωνισμός παραχώρησης αφορά την τρέχουσα σύμβαση, η οποία λήγει τον Οκτώβριο του 2024, και δεν περιλαμβάνει τις προεκτάσεις της Αττικής Οδού προς τη Βουλιαγμένης, τη Ραφήνα και το Λαύριο. Σύμφωνα με ανακοίνωση του του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια €2,50 ανά διέλευση, ενώ με βάση την τρέχουσα σύμβαση, προβλέπονται διόδια €2,80. Σύμφωνα με πληροφορίες οι τρεις εναπομείνασες προεκτάσεις της Αττικής Οδού αναμένεται να προκηρυχθούν σε χωριστούς διαγωνισμούς.
Υπενθυμίζεται ότι για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι:
ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
GRUPPO FININC – INC SpA
Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ARDIAN INFRASTRUCTURE
Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A.
Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
Ένωση προσώπων «UNION OF ENTITIES VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.»
Ένωση προσώπων VAUBAN – DIF – EGIS
Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
Το τίμημα εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ.
Η Αττική Οδός μήκους περίπου 70 χλμ., κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.