Οπως ανακοίνωσαν στελέχη της εταιρείας σε ενημερωτική συνάντηση η χρονιά προβλέπεται να κλείσει με 37 εκατομμύρια επιβάτες, επίδοση που επιβεβαιώνει την ισχυρή δυναμική του ελληνικού τουρισμού και των αναβαθμισμένων υποδομών. Συγκεκριμένα, ο κ. Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, ανέφερε ότι στο δεκάμηνο έχουν ήδη διακινηθεί 35,2 εκατ. επιβάτες, περίπου 1 εκατομμύριο περισσότεροι από πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 2,7% σε σχέση με το 2024.
Από το 2016 έως σήμερα, η συνολική κίνηση έχει ενισχυθεί κατά 45%, αποτέλεσμα της τουριστικής άνθησης αλλά και των μεγάλων επενδύσεων στα αεροδρόμια. Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Alexander Zinell, τόνισε ότι «η σταθερή ανοδική πορεία επιβεβαιώνει τόσο τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού όσο και τη σημασία των επενδύσεων στις υποδομές».
Άνοδος από το εξωτερικό
Η αύξηση της επιβατικής κίνησης οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στις διεθνείς αφίξεις, που ενισχύθηκαν κατά 3,5%. Αντίθετα, η κίνηση εσωτερικού παρέμεινε στάσιμη, επηρεασμένη από τη μειωμένη ζήτηση προς τη Σαντορίνη λόγω της σεισμικής δραστηριότητας στις αρχές του έτους. «Χωρίς το φαινόμενο της Σαντορίνης, θα φτάναμε τα 37,5 εκατ. επιβάτες», σημείωσε ο κ. Βήλος.
Το 81% των ταξιδιωτών που εξυπηρετούνται από τα 14 αεροδρόμια προέρχεται από το εξωτερικό. Πρώτη αγορά αναδεικνύεται το Ηνωμένο Βασίλειο, ακολουθούμενο από τη Γερμανία και τη Σκανδιναβία, ενώ σημαντική άνοδο σημειώνουν οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ, οι οποίοι βρίσκονται πλέον στην όγδοη θέση με μερίδιο 2,7%, παρά την απουσία απευθείας πτήσεων προς τους περιφερειακούς προορισμούς. Μόνο στα Χανιά, οι Αμερικανοί ταξιδιώτες αυξήθηκαν κατά 75%.
Συνολικά, η Fraport Greece συνεργάζεται με 89 αεροπορικές εταιρείες και συνδέει την Ελλάδα με 40 χώρες και 886 προορισμούς, ενώ το 2025 προστέθηκαν 48 νέα δρομολόγια. Πρωταγωνιστές σε μερίδιο αγοράς είναι η Ryanair (17%) και η Aegean (16%), με την EasyJet, την TUI και την Jet2 να ακολουθούν.
Σαντορίνη και Μύκονος οι μόνες εξαιρέσεις
Οι 12 από τους 14 προορισμούς παρουσιάζουν θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Η Σαντορίνη αναμένεται να κλείσει με πτώση περίπου 15%, λόγω των ακυρώσεων που προκάλεσε η σεισμική δραστηριότητα, ενώ η Μύκονος καταγράφει τρίτη συνεχόμενη χρονιά κάμψης, με μείωση 6,5%, σε μια τάση που η εταιρεία χαρακτηρίζει «διορθωτική» μετά από χρόνια υπερ-ανάπτυξης. Αντίθετα, μικρότεροι προορισμοί όπως το Άκτιο, η Σκιάθος και η Μυτιλήνη εμφανίζουν ισχυρές επιδόσεις, επιβεβαιώνοντας τη στροφή των ταξιδιωτών σε πιο ήσυχους και λιγότερο κορεσμένους προορισμούς.
Νέες επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ
Η Fraport Greece εισέρχεται σε νέο επενδυτικό κύκλο ύψους 200 εκατ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση της χωρητικότητας και τη συνολική αναβάθμιση των υπηρεσιών. Μέχρι σήμερα έχουν επενδυθεί πάνω από 2 δισ. ευρώ, ενώ ετησίως διατίθενται περίπου 50 εκατ. ευρώ για συντήρηση και αναβαθμίσεις.
Στο επίκεντρο των νέων έργων βρίσκεται το αεροδρόμιο της Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», η παραχώρηση του οποίου ξεκινά τον Ιανουάριο με ορίζοντα 40 ετών, σε συνεργασία με τους ομίλους Κοπελούζου και Κωνσταντακόπουλου. Προβλέπεται η κατασκευή νέου τερματικού σταθμού 9.000 τ.μ., έναντι των 3.000 τ.μ. σήμερα, έργο που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί πριν το 2028. Η επένδυση, που θα ξεπεράσει τα 75 εκατ. ευρώ, θα επιτρέψει στο αεροδρόμιο να διπλασιάσει την κίνησή του ως το 2030, φτάνοντας σχεδόν τους 700.000 επιβάτες από 380.000 σήμερα.