Με το "δεξί" το 2024 για τα καινούρια αυτοκίνητα στην Ε.Ε
Με το "δεξί" το 2024 για τα καινούρια αυτοκίνητα στην Ε.Ε

Με το "δεξί" το 2024 για τα καινούρια αυτοκίνητα στην Ε.Ε

Τον πρώτο μήνα του χρόνου κυκλοφορήσαν 851.690 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα.
Share Copy Link
RE+D magazine
21.02.2024

Τον Ιανουάριο του 2024, η αγορά νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανέκαμψε, μετά την επιβράδυνση που σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2023.

Οι ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων τον πρώτο μήνα της χρονιάς αυξήθηκαν κατά 12,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κυκλοφορήσαν 851.690 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ.

Συγκεκριμένα, σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημειώθηκε σημαντική ανάπτυξη, με τη Γερμανία (+19,1%), την Ιταλία (+10,6%), τη Γαλλία (+9,2%) και την Ισπανία (+7,3%) να επιτυγχάνουν είτε υψηλό μονοψήφιο είτε διψήφιο αριθμό κέρδη.

Τον πρώτο μήνα της χρονιάς, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 10,9% του μεριδίου αγοράς (από 9,5% τον Ιανουάριο του 2023), ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατείχαν μερίδιο σχεδόν 30%, σταθεροποιώντας τη θέση τους ως η δεύτερη πιο προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των αγοραστών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ ανήλθε σε σχεδόν 50% τον Ιανουάριο του 2024, σημειώνοντας πτώση από 54% πριν από ένα χρόνο.

Τον Ιανουάριο του 2024, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 28,9% στις 92.741 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 10,9%. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ - που καλύπτουν μαζί το 66% όλων των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία - κατέγραψαν ισχυρά διψήφια κέρδη: Βέλγιο (+75,5%), Ολλανδία (+72,2%), Γαλλία (+36,8%) και Γερμανία (+23,9%).

Τον Ιανουάριο, οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 23,5%, ωθούμενες από τη σημαντική ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ισπανία (+26,5%), Γαλλία (+29,9%), Γερμανία (+24,3%) και Ιταλία ( +14,2%). Αυτό οδήγησε στην πώληση 245.068 μονάδων τον πρώτο μήνα του 2024, που αντιπροσωπεύουν το 28,8% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.

Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέκαμψαν μετά την πτώση τον Δεκέμβριο του 2023, αυξήθηκαν κατά 23,8% στις 66.660 μονάδες τον Ιανουάριο του 2024. Αυτή η αύξηση προήλθε κυρίως από σημαντικές αυξήσεις σε βασικές αγορές όπως το Βέλγιο (+65,2%) και η Γερμανία (+ 62,6%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,8% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Τον Ιανουάριο, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ επεκτάθηκε κατά 4%, ωθούμενη από αξιοσημείωτες αυξήσεις σε βασικές αγορές όπως η Ιταλία (+26,7%) και η Γερμανία (+16,9%). Παρά το γεγονός ότι διατήρησε το προβάδισμά του με 35,2% της αγοράς τον Ιανουάριο, το μερίδιο των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε από 37,9% τον ίδιο μήνα το 2023.

Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ συρρικνώθηκε κατά 4,9% τον Ιανουάριο. Αυτή η πτώση ήταν εμφανής σε πολλές αγορές, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις μεγαλύτερες: Γαλλία (-23,4%), Ισπανία (-10,2%) και Ιταλία (-8,7%). Ωστόσο, η Γερμανία απέκλινε από αυτή την τάση με ρυθμό ανάπτυξης 4,3%. Τον Ιανουάριο του 2024, οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ έφτασαν τις 114.415 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 13,4%, από 15,8% το 2023.