Μεταμορφώνεται το διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών (φωτο)
Μεταμορφώνεται το διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών (φωτο)

Μεταμορφώνεται το διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών (φωτο)

Το σχεδιασμό έχουν αναλάβει οι Grimshaw Architects, PMO η Hill International
Share Copy Link
RE+D magazine
19.03.2025

Η Hill International, ως επικεφαλής του σχήματος που περιλαμβάνει AECOM και SALFO & Associates ανακοίνωσε ότι επιλέχθηκε από το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών (AIA) για να ηγηθεί της διαχείρισης έργου (PMO), για το συνεχιζόμενο Πρόγραμμα Επέκτασης Αεροδρομίου Αθηνών.

Το πρόγραμμα επέκτασης του αεροδρομίου το οποίο βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, προϋπολογισμού  άνω των €1,17 δισ. θα αυξήσει τη χωρητικότητα από 26 εκατ. επιβάτες ετησίως σε 40 εκατ. Μέχρι το 50% των επενδύσεων αναμένεται να υλοποιηθεί έως το 2028 και το υπόλοιπο μέρος μέχρι το 2032, αλλά είναι πολύ πιθανό αν η ανάπτυξη του ΔΑΑ συνεχιστεί θετικά η επένδυση να έρθει χρονικά πιο μπροστά. 

expanded-airport-1.jpg

Η φάση αυτή, περιλαμβάνει νέες κατασκευές, ανακαινίσεις και επεκτάσεις στο Κεντρικό Κτίριο Τερματικού Σταθμού με νέους χώρους εξυπηρέτησης επιβατών (όπως αίθουσες επιβίβασης, check in), εστίασης και εμπορικών καταστημάτων, την κατασκευή της νέας πίστας στάθμευσης αεροσκαφών με τους αντίστοιχους τροχοδρόμους, χώρους εξοπλισμού υποστήριξης εδάφους, και μια νέα γέφυρα αεροσκαφών πάνω από τον αυτοκινητόδρομο καθώς και ένα πολυώροφο χώρο στάθμευσης δίπλα από το ξενοδοχείο, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του β′ τριμήνου του 2027 με δυνατότητα να φιλοξενήσει περισσότερα από 3.300 οχήματα.

expanded-airport-4.jpg

Το σχεδιασμό έχει αναλάβει το διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικό γραφείο Grimshaw Architects, με τοπικό συνεργάτη το ελληνικό γραφείο K-Studio

Με την ολοκλήρωση των επεκτάσεων ο τερματικός σταθμός του «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα είναι από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη (ως μοναδικό τέρμιναλ) και θα έχει φτάσει στο απόγειο των δυνατοτήτων του.

expanded-airport-2.jpg

Η τρίτη φάση με το νέο τέρμιναλ

Η τρίτη φάση στο Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» για την επέκταση των υποδομών θα έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία ενός νέου τέρμιναλ απέναντι από το υφιστάμενο.

Για να προχωρήσει η φάση επέκτασης θα πρέπει το αεροδρόμιο να φτάσει σε επιβατική κίνηση τους 36 εκατ. επιβάτες και να διαφαίνεται πως ο αριθμός θα ανέβει στους 38 εκατ. σε διάστημα δύο ετών.

Με το νέο τέρμιναλ το αεροδρόμιο της Αθήνας θα μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι και 50 εκατ. επιβάτες ετησίως.

Το χρονοδιάγραμμα αυτής της νέας υποδομής έχει εκτιμηθεί ότι μπορεί να έχει συντελεστεί μέχρι το 2045 και προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια κοστολόγηση. Περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός δεύτερου τερματικού σταθμού στην περιοχή που σήμερα είναι ο χώρος στάθμευσης μακράς διαρκείας και την περαιτέρω ανάπτυξη της πίστας στάθμευσης αεροσκαφών, νέων τροχοδρόμων, μια νέα γέφυρα αεροσκαφών πάνω από τον αυτοκινητόδρομο, νέων οδικών προσβάσεων καθώς και  νέου πολυώροφου πάρκινγκ.

expanded-airport-5.jpg