Μπαίνει μπροστά η κατασκευή του Επιβατικού σταθμού στο λιμάνι της Σούδας
Μπαίνει μπροστά η κατασκευή του Επιβατικού σταθμού στο λιμάνι της Σούδας

Μπαίνει μπροστά η κατασκευή του Επιβατικού σταθμού στο λιμάνι της Σούδας

Share Copy Link
RE+D magazine
24.07.2024

Την Ένταξη του Έργου με τίτλο «Επιβατικός σταθμός λιμένα Σούδας- Ενδιάμεση Φάση» στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Το έργο το οποίο χρηματοδοτείται το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGeneration EU αφορά στην ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στο λιμάνι της Σούδας. Το κτίριο εντάσσεται στη θέση του Σταθμού Επιβατών, ως πρώτη φάση του έργου, στη βόρεια πλευρά του προκαθορισμένου περιγράμματος όπως αυτό εμφανίζεται στο επικαιροποιημένο master plan λιμένος Σούδας, αφήνοντας τον υπόλοιπο χώρο για την μελλοντική του ολοκλήρωση. 

Η δημόσια δαπάνη του έργου που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ανέρχεται σε ποσό ύψους €12.417.523,20, με πιστώσεις για το τρέχον έτος που ανέρχονται σε €1.000.000.

Το κτίριο 

Το κτίριο που είναι αποτέλεσμα αρχιτεκτονικού διαγωνισμού (γραφείο AG -Αναστασοπούλου Γκικαπέππας architects)οργανώνεται σε τρείς περιοχές συνθέτοντας ένα ενιαίο λειτουργικό σύστημα, και αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο, Α΄ όροφο και μεσοπάτωμα, με εσωτερική οργάνωση και εξυπηρετήσεις που παραπέμπουν σε αντίστοιχες διατάξεις αεροδρομίων (TERMINAL). Προβλέπεται η πλήρης κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων εργασιών (στατικών, αρχιτεκτονικών και ηλεκτρομηχανολογικών) και η παράδοση του έτοιμου για λειτουργία. 

Αναλυτικότερα το κτιριολογικό πρόγραμμα περιλαμβάνει 

α. τη βάση (χώροι υποδοχής, χώροι επικύρωσης - check in, γραφειακοί χώροι, τουριστικά γραφεία, τελωνείο, τουριστική αστυνομία, χώροι υγιεινής, βοηθητικοί χώροι καθώς και χώροι προσβάσεων και κινήσεων), αποτελεί ένα ευκρινές πεδίο διαχωρισμού των ισόγειων λειτουργιών ενός τερματικού σταθμού. Οργανώνεται σε έναν εσωτερικό δρόμο κινήσεων και γύρω από το υπερκείμενο εσωτερικό αίθριο, έχοντας άμεση αντιληπτική του χώρου. 

β. το κέλυφος (χώροι αναμονής σε στάθμη ορόφου, με δυνατότητα διμερούς διαχωρισμού επιβατών εσωτερικού - κρουαζιέρας, καθώς και δυνατότητα ένταξης χώρων ελέγχου μετάλλων και αντίστοιχων χώρων υγιεινής) αποτελεί μια κοίλη ανάπτυξη μιας ενιαίας γραμμικής κτιριακής δομής, ως ένας ενιαίος εσωτερικός χώρος, στραμμένος στο λιμάνι. Περιλαμβάνει εσωτερικό μεσοπάτωμα, με χρήση αναψυκτήριου και με άμεση πρόσβαση από τη στάθμη ισογείου, χωρίς να παρενοχλείτε η λειτουργία της αναμονής. 

γ. το belvedere, ως ένα υπαίθριο δώμα εκτόνωσης του ορόφου, μόνον για τους επιβάτες αναχώρησης, ανοιχτό στη θέα και στο κόλπο, ελεγχόμενης ροής και πρόσβασης, ως δυνατότητα αξιοποίησης του οπτικού πεδίου του λιμανιού. 

Στο λιμάνι των Χανίων το οποίο είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της Κρήτης διακινούνται ετησίως περί τους 2.450.000 επιβάτες, ενώ μέσω μέσω της κρουαζιέρας το 2023 στα Χανιά αφίχθησαν συνολικά  222.404 επιβάτες και 135 πλοία.