Μεταξύ άλλων, δρομολογείται η ενοποίηση των 88 διαφορετικών βάσεων δεδομένων του ΕΦΚΑ, που τώρα δεν επικοινωνούν μεταξύ τους, σε μία ενιαία ηλεκτρονική βάση δεδομένων, που θα συνδέεται με το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), επιτρέποντας την ακόμα ταχύτερη διεκπεραίωση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών υποθέσεων.
Ξεκινά η υλοποίηση του έργου της ψηφιοποίησης του ασφαλιστικού βίου όλων των εργαζομένων, καθώς, αυτήν τη στιγμή, τα ένσημα έχουν ψηφιοποιηθεί από το 2002 και εφεξής, ενώ τα παλαιότερα είναι ακόμα σε έγχαρτη μορφή.
Προχωράει επίσης ο διορισμός 200 περίπου διευθυντών στον ΕΦΚΑ από τον ευρύτερο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, «μία πραγματική καινοτομία, που επιτρέπει την ανανέωση και την είσοδο τεχνογνωσίας σε έναν κομβικό οργανισμό της δημόσιας διοίκησης». Υπενθυμίζεται ότι ο ορισμός γενικών διευθυντών έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό τα σημαντικά ορόσημα της προόδου, που έχει σημειωθεί είναι τα εξής:
- Μέσα σε 27 μήνες, εκδόθηκαν 570.000 εκκρεμείς κύριες συντάξεις. Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος του επιτεύγματος, οι ενήλικες στη χώρα μας υπολογίζονται σε 8 εκατομμύρια. Δηλαδή, 1 στους 16 ενήλικες που πολλές φορές περίμενε για τη σύνταξή του 3, 5 ή 7 χρόνια, πήρε σύνταξη την περίοδο 2021-2022 και τους πρώτους μήνες του 2023.
- Ο ρυθμός έκδοσης είναι πλέον 1.100 συντάξεις την ημέρα από 500 συντάξεις το 2019. Ο μέσος χρόνος έκδοσης μίας νέας σύνταξης στην Ελλάδα πλέον είναι 60 ημέρες, ενώ στη Γερμανία απαιτούνται 74 ημέρες.
- Με ταχείς ρυθμούς προχωρά πλέον, χάρη στις αυτοματοποιημένες διαδικασίες, η εκκαθάριση του «στοκ» των εκκρεμών επικουρικών συντάξεων και των εφάπαξ, με τη διαδικασία να αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι. Είναι ενδεικτικό ότι εκδόθηκαν 44.000 αποφάσεις επικουρικών συντάξεων το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου. Τα εκκρεμή εφάπαξ μειώθηκαν κατά 50% τον Μάρτιο και, μέσα στον Απρίλιο, εκδόθηκαν 6.000 αποφάσεις για εφάπαξ, μέσω αυτοματοποίησης.
- 5,6 εκατομμύρια κλήσεις πολιτών έχουν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους 21 μήνες μέσα από το 1555, που, υπό το προηγούμενο καθεστώς των κατεβασμένων τηλεφώνων, δεν θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν.
- Ο ΕΦΚΑ πλέον διαθέτει πάνω από 80 ηλεκτρονικές υπηρεσίες (35 εκ των οποίων τέθηκαν σε λειτουργία τα τελευταία 2,5 χρόνια), μέσω των οποίων έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 230 εκατομμύρια συναλλαγές.
- Δημιουργήθηκαν, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τα ψηφιακά ΚΕΠΑ και η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας, μεταρρυθμίσεις που διευκολύνουν τη ζωή των συνανθρώπων μας με αναπηρία.
- Δημιουργήθηκε η Εταιρία Ειδικού Σκοπού για την αξιοποίηση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ (400 ακίνητα, αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ).