Πρόσφατα το Υπουγείο Μεταφορών και Υποδομών άναψε το "πράσινο φως" στο πρώτο πρακτικό της δημοπρατούμενης εργολαβίας για το έργο Παράκαμψης Χαλκίδας με τα συνεχόμενα τμήματα της Παράκαμψης Ψαχνών και της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας και ανακήρυξε
ως προσωρινό ανάδοχο τη Μυτιληναίος, η οποία είχε μειοδοτήσει στη
σχετική διαδικασία.
Με την κατασκευή του τμήματος Παράκαμψης Χαλκίδας και της διοχέτευσης σε αυτό της διερχόμενης κυκλοφορίας, αφενός θα διευκολυνθεί η κυκλοφορία που θα ακολουθεί τη νέα οδό και θα περιορισθεί σημαντικά ο χρόνος των μετακινήσεων και αφετέρου, θα ευνοηθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στις επηρεαζόμενες αστικές περιοχές με θετική επίδραση στο περιβάλλον και την οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Με την κατασκευή των συνεχιζόμενων τμημάτων πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα και μετά προς την παράκαμψη Ψαχνών, και την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας και μελλοντικά προς Ιστιαία – Αιδηψό, με κατασκευή νέων ή / και ανακατασκευή υφιστάμενων τμημάτων με σύγχρονο σχεδιασμό και αναβαθμισμένη γεωμετρία, θα μπορεί να αποδοθεί στην κυκλοφορία ένας ενιαίος και ασφαλής οδικός άξονας μέχρι την Αιδηψό με τα αναγκαία χαρακτηριστικά ασφάλειας και ταχύτητας, που θα ανταποκρίνονται στο διατιθέμενο τουριστικό και λοιπό δυναμικό της Βόρειας Εύβοιας.
Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί περίπου στα 210 εκατομμύρια ευρώ με ΦΠΑ (169.35 εκατομμύρια ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το κυρίως έργο έχει κόστος 125 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και η προαίρεση, άλλα 85 εκατ. ευρώ.
Περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα. Το πρώτο από τη Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους δύο χιλιομέτρων και στη συνέχεια, στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου έως τα Ψαχνά μήκους 14.7 χιλιομέτρων.