Στο σχέδιο του αρμόδιου υπουργείου συμπεριλαμβάνει έργα "σταθμό" για τις υποδομές της χώρας όπως η γραμμή τρένου υψηλών ταχυτήτων που θα συνδέει την Αγκυρα με το Σιβάς, τη νέα σήραγγα "Zigana" και την επέκταση της γραμμής του μετρό "Μπασασεχίρ - Καγιάσεχιρ". Μιλώντας στο τουρκικό πρακτορείο "Ανατολή" ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Αντίλ Καραϊσμαλίογλου δήλωσε ότι αφενός συνεχίζουν να επουλώνουν τις πληγές από τους σεισμούς του Φεβρουαρίου και αφετέρου συνεχίζονται οι εργασίες για μεγάλα έργα σε όλη τη χώρα.
Τρένο υψηλών ταχυτήτων
Με την προσθήκη της γραμμής τρένων υψηλών ταχυτήτων που θα συνδέει την Άγκυρα με το Σιβάς στην οποία τα τρένα μπορούν να "πιάσουν" μέχρι και 250 χλμ/ώρα, η διαδρομή θα μειωθεί από 603 χιλιόμετρα σε 405 χιλιόμετρα και ο χρόνος ταξιδιού θα μειωθεί έως δύο ώρες. Η απόσταση μεταξύ Άγκυρας και Γιοζγκατ είναι μία ώρα. Στο πλαίσιο του έργου, συνολικά οκτώ σταθμοί, συγκεκριμένα οι Ελμάνταγ, Κιρίκαλε, Γερκιοϊ, Γιοζγκάτ, Σοργκούμ, Ακνταγμαντενί, Γιλντιζελί και Σιβάς και περίπου 1,4 εκατομμύρια που ζουν στις επαρχίες αυτές θα έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν με τρένα υψηλών ταχυτήτων.
Οπως δήλωσε ο Υπουργός περίπου 49 σήραγγες συνολικού μήκους 66 χιλιομέτρων, 49 οδογέφυρες εκτείνονται σε 27,2 χιλιόμετρα, η μεγαλύτερη σήραγγα του έργου που βρίσκεται στην περιοχή Ακνταγμαντενί με 5.125 μέτρα και μια σιδηροδρομική οδογέφυρα 2.220 μέτρων καθώς και οι υψηλότεροι πυλώνες στη διαδρομή ολοκληρώθηκαν.
Σήραγγα Ζιγανά
Ο ίδιος δήλωσε ότι επίσης ότι με τη διάνοιξη της σήραγγας στη διαδρομή του Δρόμου του Μεταξιού, η οποία είναι μεταξύ των μεγαλύτερων έργων της χώρας, οι μεταφορές θα γίνουν καλύτερες ποιοτικά, ταχύτερες και ασφαλέστερες. Εξήγησε ότι η σήραγγα κατασκευάστηκε σε αυτή τη διαδρομή, η οποία συνδέει την Τραπεζούντ και αποτελεί το πιο σημαντικό κέντρο της ανατολικής περιοχής της Μαύρης Θάλασσας, μεταφέροντας μεγάλο φόρτο. «Το έργο της σήραγγας εκτείνεται στις 14,5 χιλιόμετρα συνολικού μήκους που φτάνει τα 15,1 χιλιόμετρα με τους δρόμους σύνδεσης. Αυτή η σήραγγα είναι επίσης η μεγαλύτερη στη χώρα και στην Ευρώπη και το τρίτο μεγαλύτερο στον κόσμο ως μακρύ τούνελ διπλού σωλήνα» συμπλήρωσε ο αρμόδιος υπουργός.
Επέκταση της Γραμμής Μετρό
Εξηγώντας ότι οι επενδύσεις στο σιδηρόδρομο συνεχίζονται όχι μόνο στην Κωνσταντινούπολη αλλά σε ολόκληρη τη χώρα, ο κ. Καραϊσμαίλογλου είπε ότι η απευθείας μεταφορά με το μετρό από το Κετζίκιορεν στο Κιζιλάι θα παρέχεται με τη νέα γραμμή του μετρό η οποία αποτελείται από τρεις σταθμούς στην πρωτεύουσα Άγκυρα. Ο υπουργός δήλωσε ότι η γραμμή έχει δυναμικότητα 600.000 επιβατών την ημέρα. Εκτός από τα υπάρχοντα 108 βαγόνια τρένων, αγοράστηκαν από το υπουργείο 324 βαγόνια του μετρό νέας γενιάς. «Αυξήσαμε τη χωρητικότητα αναθεωρώντας το κέντρο αποθήκευσης και συντήρησης οχημάτων του μετρό με προβλεπόμενη εξοικονόμηση €9 εκατ.».