Σύμφωνα με τον Δήμο από τις πρώτες παρεμβάσεις είναι η επαναλειτουργία ενός Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης με μονοδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου, μπροστά στα δικαστήρια και αμφιδρόμηση της Δωδεκανήσου.
Ο κ. Αγγελούδης μίλησε για εφαρμογή ωραρίου τροφοδοσίας, για επαναλειτουργία λεωφορειολωρίδων, για πύκνωση του δικτύου λεωφορειακών γραμμών, για συνεχή έλεγχο της διπλοστάθμευσης, επαναφορά και επανατοποθέτηση 2.000 πλαστικών πασάλων σε οδούς όπως οι Ερμού, Μητροπόλεως, Λεωφ.Στρατού για την αποτροπή της παράνομης στάσης και στάθμευσης.
Επιπλέον, στα άμεσα μέτρα που θα λάβει ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι η λήψη μέτρων εύρυθμης λειτουργίας και κίνησης των δικύκλων και ο τονισμός της οριζόντιας σήμανσης διαβάσεων, αρχικά γύρω από τα σχολεία και τους κεντρικούς οδικούς άξονες. Όσον αφορά τη νυχτερινή αποκομιδή των απορριμμάτων ο κ. Αγγελούδης δήλωσε πως ο δήμος είναι έτοιμος να υλοποιήσει το συγκεκριμένο σχέδιο, αρκεί να στηριχθεί οικονομικά από την Πολιτεία, δεδομένου ότι θα υπάρξει επιβάρυνση του προϋπολογισμού με 5 εκατ. ευρώ. Κλείνοντας την ενδεκάδα των μέτρων ο δήμαρχος μίλησε για διερεύνηση δημιουργίας νέων θέσεων στάθμευσης σε αρκετά σημεία της πόλης.
«Το μήνυμά μας είναι σαφές. Δεν θέλουμε να αφήσουμε τους συμπολίτες μας μόνους. Ζητήσαμε την ολιγόμηνη αναβολή του έργου και από τη στιγμή που κάτι τέτοιο δεν έγινε αποδεκτό, είμαστε εδώ να παράξουμε λύσεις και όχι να αναπαράγουμε τα προβλήματα. Το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί στο αυστηρό χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί. Ο μεγαλύτερος εχθρός είναι η απόλυτα δικαιολογημένη καχυποψία των πολιτών που έχουν πικρή εμπειρία από άλλα έργα», τόνισε ο κ.Αγγελούδης.
Ποιοι χώροι εντοπίστηκαν ως κατάλληλοι για θέσεις στάθμευσης
Στην εξεύρεση δημόσιων και δημοτικών χώρων, γύρω από τα δικαστήρια, στη δυτική αλλά και στην ανατολική είσοδο της Θεσσαλονίκης, με σκοπό να δημιουργηθούν περίπου 1.500 θέσεις στάθμευσης, έχει προχωρήσει η δημοτική αρχή.
Για τους χώρους αυτούς έχουν ενημερωθεί τα αρμόδια υπουργεία και οι εμπλεκόμενοι φορείς προκειμένου να δοθούν οι άδειες και να ξεκινήσει η διαμόρφωσή τους. «Στόχος μας είναι να διαμορφωθούν πάρκινγκ ελεύθερης χρήσης σε σημεία όπου οι πολίτες θα μπορούν να σταθμεύουν και να μεταβαίνουν στους προορισμούς τους είτε πεζή, είτε με λεωφορεία. Κάθε εβδομάδα πιέζουμε. Θέλω να πιστεύω ότι σε 4 - 5 μήνες θα έχει προχωρήσει η υλοποίηση τους», εξήγησε ο κ. Αγγελούδης.
Ανακοινώνοντας τους υπό διεκδίκηση χώρους ο δήμαρχος είπε πως πρόκειται για οικόπεδα στο παλιό στρατόπεδο Μυστακίδη, στην οδό Λαγκαδά και Δραγουμάνου, στην πρώην Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, στο πρώην στρατόπεδο Φαρμάκη, δύο εργοτάξια της Ελληνικό Μετρό μπροστά από τα πανεπιστήμια, οικόπεδα στην οδό Κατσιμίδη, στον τερματικό σταθμό της Βούλγαρη και εκατέρωθεν της διάνοιξης Ψελλού στην περιοχή Χαριλάου.
Επίσης, ανακοίνωσε πως το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει μια διαγωνιστική διαδικασία για δημιουργία μεταλλικών πάρκινγκ που θα τετραπλασιάζουν τις θέσεις στάθμευσης σε δέκα μικρά ακίνητα στα δημοτικά διαμερίσματα, οι οποίες θα προσφέρουν συνολικά στους δημότες άλλα 1000 σημεία παρκαρίσματος.
Έλεγχοι για όσους κινούνται με δίκυκλο στα πεζοδρόμια
Μήνυμα προς όλους όσοι κινούνται με μηχανάκια επάνω σε πεζοδρόμια έστειλε ο κ. Αγγελούδης. Όπως είπε, είναι δεκάδες οι τραυματισμοί πολιτών από τα δίκυκλα, γεγονός που οδήγησε τη διοίκηση σε επικοινωνία με τις εταιρείες delivery να συστήσουν στους εργαζόμενούς τους να χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο.
«Θα προχωρήσουμε σε αυστηρούς ελέγχους σε όσους κινούνται με δίκυκλο επάνω στα πεζοδρόμια. Είναι σαφές ότι έχουν τη μικρότερη ευθύνη οι άνθρωποι του μόχθου. Γι' αυτό ζητούμε από τις εταιρείες να ενημερώσουν και να υποστηρίξουν τους εργαζόμενούς τους να κινούνται κανονικά στους δρόμους», τόνισε ο δήμαρχος. Ειδικότερα, για τα μηχανάκια ανέφερε πως θα εξεταστεί η δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης για να εξυπηρετούνται οι δικυκλιστές.