Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση μέσα στο 2024, παραδόθηκαν το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της τελευταίας δεκαετίας, ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία, σημαντικό τμήμα του Ε65, από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, ο οδικός άξονας Καλλονή - Σίγρι στη Λέσβο.
Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση της Αττικής Οδού, ξεκίνησε η κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος - Άμφισσα, και υπογράφηκε η σύμβαση του οδικού άξονα Ιωάννινα - Κακαβιά.
Το 2025 θα ολοκληρωθούν η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος καθώς επίσης και ο οδικός άξονας Βόνιτσα - Λευκάδα.
Όσον αφορά, στη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, συνεχίζει η κατασκευή
της, με τους μετροπόντικες να ολοκληρώνουν το έργο τους το 2026. Στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2026, θα ολοκληρωθεί η
σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία Οδό.
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης προχωρά, με
τη συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά - Ηράκλειο να αναμένεται τους
πρώτους μήνες του 2025, ενώ το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι έχει
ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 40%.
Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των συνεπειών της κλιματικής κρίσης, το Υπουργείο Υποδομών, προχώρησε στην υλοποίηση μεγάλων αρδευτικών και αντιπλημμυρικών έργων και τη βελτίωση των υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης, ανά την επικράτεια, ενώ το 2025 θα ολοκληρωθούν, αντίστοιχα έργα.
Επιπλέον προχώρησε η υλοποίηση μικρότερων - σε προϋπολογισμό - κτιριακών υποδομών, με την αναβάθμιση - πρωτίστως - σχολείων, νοσοκομείων και δικαστικών μεγάρων, αλλά και η συντήρηση υφιστάμενων έργων υποδομής. Μεταξύ άλλων, υπογράφηκε σύμβαση για την κατασκευή 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, ενώ υλοποιούνται τα έργα αποκατάστασης των σχολικών μονάδων σε περιοχές που επλήγησαν από καταστροφικές πλημμύρες.
Όσον αφορά τις μεταφορές, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί τη μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου. Ο νέος, ενιαίος φορέας που θα περιλαμβάνει τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και το σκέλος της ΓΑΙΑΟΣΕ που αφορά το τροχαίο υλικό, θα αντικαταστήσει το πολυδαίδαλο σχήμα που υπάρχει για την ουσιαστική αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου.
Σημαντική δέσμη πολιτικών εφαρμόζονται επίσης για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, καθώς τα τελευταία 2 χρόνια, έχει επιδοτηθεί με το ποσό των 60 εκατ. ευρώ η αγορά 20.000 ηλεκτρικών οχημάτων.
Την ίδια ώρα σημαντική προτεραιότητα αποτελεί η αναβάθμιση του στόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς με στόχο τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες, και την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία.
Ήδη, στην Αθήνα, κυκλοφορούν 270 νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με στόχο τα 400 έως το τέλος του 2024, και τα 950 το καλοκαίρι του 2025.
Επίσης, στη Γραμμή 1, γίνεται ανάταξη 14 και αναβάθμιση 9 συρμών, με ένα σημαντικό ποσοστό αυτών να είναι έτοιμο μέσα στο 2025.
Στη Θεσσαλονίκη, κυκλοφορούν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και υφίσταται προμήθεια άλλων 159 οχημάτων μέσω leasing, με αποτέλεσμα το 50% του στόλου του ΟΑΣΘ να είναι καινούργια οχήματα από τις αρχές του νέου έτους.