Οριακά πάνω από το 2019 ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2022
Οριακά πάνω από το 2019 ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2022

Οριακά πάνω από το 2019 ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2022

ΙΤΕΠ: Ολική επαναφορά του ελληνικού ξενοδοχείου
Share Copy Link
RE+D magazine
06.04.2023

Οριακά πάνω από το 2019 ο τζίρος των ελληνικών ξενοδοχείων σύμφωνα με την ετήσια έρευνα για τον ξενοδοχειακό κλάδο το 2022, που πραγματοποίησε το ΙΤΕΠ για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας τα ξενοδοχεία λειτούργησαν τα μεν εποχικά τους 5,6 μήνες τα δε συνεχούς λειτουργίας τους 11,4 μήνες του 2022. Η μέση πληρότητα τον Αύγουστο του 2022 ξεπέρασε οριακά αυτήν του αντίστοιχου μήνα του 2019, με 88% και 86,8% αντίστοιχα.

Screen Shot 2023-04-07 at 07.03.26.png

Τον Αύγουστο του 22, το 25% των δίκλινων δωματίων διατέθηκε σε τιμή μέχρι €70, το 50% των ξενοδοχείων είχε τιμή ανάμεσα στα €70 και τα €178 και το υπόλοιπο 25% διατέθηκε σε τιμή πάνω από €178.

Μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου τον Αύγουστο του 22 ήταν τα €150.

Ο συνολικός τζίρος των ξενοδοχείων το 2022 ήταν οριακά αυξημένος σε σχέση με το 2019.

LKEDIN1.jpg

Τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας κατέγραψαν χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας σε όλους τους βασικούς δείκτες (πληρότητα, τιμές κλπ) με αποτέλεσμα μια πτώση του τζίρου -21,2% σε σχέση με το 2019.

Αντίστοιχη εικόνα προκύπτει από τη σύγκριση επιδόσεων μεταξύ ξενοδοχείων 4* & 5* και ξενοδοχείων από 1* έως 3* (τζίρος vs 2019 : 4* & 5* +13,1%, 1*- 3* -22,3%).

Τα ξενοδοχεία επένδυσαν πάνω από €600 εκατ. για επισκευές, ανακαίνιση, συντήρηση. 

LEDIN2.jpg


Το 18% των συνολικών επενδύσεων των ξενοδοχείων το 2022 αφορούσε επενδύσεις βιωσιμότητας.

Το 1/3 περίπου των πελατών των ξενοδοχείων προέρχεται από τους Online Travel Agents (OTAs). 

Από τα ξενοδοχεία που έχουν υπογράψει συμβόλαια με tour operators για το 2023,  το 85%  έχει υπογράψει συμβόλαια με τιμές αυξημένες κατά 11,4% κατά μέσο όρο.

Η σημαντικότερη δυσκολία που αντιμετώπισαν οι ξενοδόχοι κατά το 2022 ήταν η εξεύρεση προσωπικού και το κόστος της ενέργειας.

Μεγάλη ανησυχία στον κλάδο εξακολουθεί να προκαλεί ο ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης και η ρευστότητα.

Ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε) Αλέξανδρος Βασιλικός, δήλωσε σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ότι: «Τα ξενοδοχεία απέδειξαν την προσαρμοστικότητα και τη δυναμική τους. Αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος το 2022, όπως αναγνωρίζουν όλοι,  συνεισέφερε τα μέγιστα για την ελληνική οικονομία και για τη στήριξη της κοινωνίας. Βεβαίως σε μια παγκόσμια αγορά που αλλάζει, υπάρχουν μείζονα ζητούμενα, όπως η βιωσιμότητα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η προστασία από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, ο θεματικός εμπλουτισμός και η διαφοροποίηση των προορισμών, για τα οποία απαιτείται ειδική  προσοχή και μέριμνα στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής μακράς πνοής. Θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για τη νέα κυβέρνηση της χώρας που θα προκύψει από τις προσεχείς εκλογές, ώστε να θωρακιστεί και να ενισχυθεί αυτή η δυναμική του ελληνικού ξενοδοχείου, η οποία μπορεί να δώσει ακόμη μεγαλύτερες αξίες στη χώρα.  Μέσα σε μια παγκόσμια οικονομική καταιγίδα είναι κάτι παραπάνω από καθοριστική η συμβολή του ξενοδοχείου και του τουρισμού για να δέσουμε σε ασφαλές λιμάνι το καράβι της ελληνικής οικονομίας».