Τα συγκεκριμένα στοιχεία της ετήσιας έρευνας της Convert Group αντλούνται από δείγμα 94 online φαρμακείων, με την συμμετοχή 13 από τους 15 μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς.
Η κλάδος του online φαρμακείου διαχρονικά γνώριζε διψήφια ποσοστά ανάπτυξης, εξαιτίας των μεγάλων εκπτώσεων σε σχέση με το φυσικό σημείο, την ευκολία εξυπηρέτησης και τη μεγαλύτερη ποικιλία σε σχέση με το φαρμακείο της γειτονιάς.
Η απότομη αλλαγή στην αγορά ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2023 λόγω της εναρμόνισης με τις οδηγίες του Υπουργείου Ανάπτυξης για το τρόπο αναγραφής και επικοινωνίας των εκπτώσεων σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, η οποία επηρέασε την αντίληψη που είχε το ευρύ κοινό για τον εκπτωτικό προσανατολισμό των online φαρμακείων.
Επιπρόσθετα, η σημαντική μείωση των γεννήσεων που καταγράφεται τα τελευταία 2 χρόνια σε σχέση με προηγούμενα έτη οδήγησε σε μειωμένες αγορές της κατηγορίας βρεφικών ειδών στο πρώτο εξάμηνο του 2024 κατά 16% σε αξία, δημιουργώντας ένα ακόμα πονοκέφαλο σε φαρμακοποιούς και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Οι πραγματικές εκπτώσεις στο online κανάλι που καταγράφησαν στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν 38% επί της Προτεινόμενης Τιμής Λιανικής Πώλησης.