Ο διαγωνισμός, αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση τμήματος του αυτοκινητοδρόμου του ΒΟΑΚ, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα €1,5 δισ. και αποτελεί την μεγαλύτερο έργο που υλοποιείται μέσω Σύμβασης Παραχώρησης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Το έργο αφορά στην κατασκευή μεταξύ άλλων:
- Αυτοκινητοδρόμου 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ. με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
- 26 σήραγγες
- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
- 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Τα σχήματα που διεκδικούν το έργο και έχουν ήδη περάσει στην β΄φάση είναι:
1. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ,
2. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
3. J&P ΑΒΑΞ,
4. VINCI,
5. Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA-INTERTOLL
Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή του ΒΟΑΚ έχει χωριστεί σε τρια διακριτά μέρη: το πρώτο είναι το εν λόγω τμήμα της παραχώρησης μεταξύ Χανίων και Χερσονήσου, το δεύτερο είναι το ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και το τρίτο το δημόσιο έργο στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.