"Πιάνει" Ευαγγελισμό ο πρώτος μετροπόντικας της Γραμμής 4
"Πιάνει" Ευαγγελισμό ο πρώτος μετροπόντικας της Γραμμής 4

"Πιάνει" Ευαγγελισμό ο πρώτος μετροπόντικας της Γραμμής 4

Share Copy Link
RE+D magazine
17.12.2025

Στο 90% της διαδρομής της έχει φτάσει η «Αθηνά», ο ένας από τους δύο μετροπόντικες (TBM) της ΑΒΑΞ που κατασκευάζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, στο τμήμα Γουδή–Γαλάτσι.

Σύμφωνα με ενημέρωση του Ομίλου ΑΒΑΞ, ο υπερσύγχρονος μετροπόντικας, που ξεκίνησε από το φρέαρ Κατεχάκη, βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία πριν από την ολοκλήρωση της αποστολής του.

Η κεφαλή της «Αθηνάς» αναμένεται να «αποκαλυφθεί» το επόμενο διάστημα στο φρέαρ του Ευαγγελισμού, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο για το έργο. Αμέσως μετά, ο μετροπόντικας, συνολικού μήκους 100 μέτρων, θα αποσυναρμολογηθεί. Κατά τη διαδρομή της, η «Αθηνά» διέσχισε τους σταθμούς Γουδή, Ζωγράφου, Ιλίσια, Πανεπιστημιούπολη και Καισαριανή, αφήνοντας πίσω της έτοιμη σήραγγα.

Παράλληλα, ο δεύτερος μετροπόντικας της ΑΒΑΞ, η «Νίκη», ακολουθεί την αντίθετη πορεία, μήκους περίπου 7 χιλιομέτρων. Ξεκινώντας από το φρέαρ Βεΐκου, πέρασε από τους σταθμούς Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι και Ελικώνος και βρίσκεται πλέον στα όρια του σταθμού της πλατείας Κυψέλης. Μέχρι στιγμής έχει κατασκευάσει σήραγγα μήκους 2,6 χιλιομέτρων, καλύπτοντας το 37% της συνολικής της διαδρομής.

line4 map.jpeg

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η «Νίκη» θα συνεχίσει μέσω των σταθμών Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας και Κολωνάκι, για να καταλήξει και αυτή στον Ευαγγελισμό, όπου θα συναντήσει την ήδη κατασκευασμένη σήραγγα.

Την ίδια ώρα, προχωρούν και οι εργασίες κατασκευής των σταθμών της Γραμμής 4, στο πλαίσιο του μεγαλύτερου δημόσιου έργου που υλοποιείται σήμερα στη χώρα από την κοινοπραξία AVAX–GHELLA–ALSTOM, σε συνεργασία με τον κύριο του έργου, την Ελληνικό Μετρό. Ωστόσο, σε ορισμένους από τους συνολικά 15 σταθμούς, όπως στα Εξάρχεια, στο πάρκο Ριζάρη στον σταθμό Ευαγγελισμός και στον σταθμό Γουδή, οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει ή παρουσιάζουν καθυστερήσεις, λόγω νομικών εμπλοκών, προσφυγών κατοίκων ή απρόβλεπτων τεχνικών προβλημάτων, όπως ζητήματα με δίκτυα κοινής ωφέλειας της ΕΥΔΑΠ.

Παρά τις επιμέρους δυσκολίες, η πρόοδος των σηράγγων θεωρείται κρίσιμη για την τήρηση του συνολικού χρονοδιαγράμματος της Γραμμής 4, ενός έργου που αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας.