Πιο συγκεκριμένα, οι καταναλωτές διέθεσαν το 23,9% των δαπανών τους για στέγαση και ενοικίαση το 2023, ενώ ακολούθησε το μερίδιο των μεταφορών, των τροφίμων και των μη αλκοολούχων ποτών στις συνολικές δαπάνες κατά 21,9% και 20,6% αντίστοιχα.
Η οικιακή κατανάλωση ήταν ένας από τους μοχλούς της οικονομικής επέκτασης της Τουρκίας πέρυσι, όταν το ΑΕΠ της χώρας αυξήθηκε κατά 4,5%. Η τελική κατανάλωση των νοικοκυριών, η οποία αντιπροσώπευε το 59,1% του εθνικού εισοδήματος, αυξήθηκε κατά 12,8% πέρυσι από το 2022.
Το πρώτο τρίμηνο του 2024, η τελική κατανάλωση των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 7,3% από πέρυσι, ενώ το μερίδιό τους το ΑΕΠ ήταν 56,6%. Οι ομάδες που είχαν τα χαμηλότερα μερίδια στις συνολικές δαπάνες ήταν οι ασφαλιστικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες με 0,8% οι δαπάνες για εκπαίδευση με 1% και οι δαπάνες αναψυχής, αθλητισμού και πολιτισμού με 1,9%, ανέφερε η TÜİK.
Διέθεσαν το 2,2% του προϋπολογισμού τους στις δαπάνες για την υγεία το 2023, ενώ τα μερίδια της ένδυσης, της ενημέρωσης και της επικοινωνίας ήταν 5,4% και 3,9% αντίστοιχα