Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι πολίτες από τις Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας
Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι πολίτες από τις Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι πολίτες από τις Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας

RE+D magazine
10.07.2023

Σε ρυθμούς προ πανδημίας κινείται η επιβατική κίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς του ομίλου ΟΑΣΑ.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ από την αρχή του έτους, η επιβατική κίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς προσεγγίζει το 90% των προ πανδημίας επιπέδων, σημειώνοντας συνεχή ανοδική τάση και ξεπερνώντας το 1 εκατομμύριο επιβάτες ημερησίως. 

Ειδικότερα, οι πολίτες και επισκέπτες της Αθήνας επανέρχονται σταδιακά στις προ covid συνήθειες, αξιοποιώντας για τις μετακινήσεις τους το διευρυμένο δίκτυο των Συγκοινωνιών Αθηνών. 

Δημοφιλέστερο μέσο το μετρό απογοητεύει το τραμ

Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, το Μετρό κατά την κρίση των επιβατών παραμένει το δημοφιλέστερο και πιο αξιόπιστο μέσο, παρουσιάζοντας αύξηση στο ποσοστό ικανοποίησης. Βελτίωση παρατηρείται και στις οδικές συγκοινωνίες με τα μπλε λεωφορεία και τα τρόλεϊ να αξιολογούνται σημαντικά καλύτερα σε σχέση με το 2021. Αναφορικά με τον ηλεκτρικό (Γραμμή 1), η έρευνα κατέδειξε ότι υπάρχει οριακή βελτίωση στην ικανοποίηση των επιβατών, ενώ για το τραμ παρότι καταγράφεται μια σχετική πτώση στον βαθμό ικανοποίησης, η γνώμη του επιβατικού κοινού παραμένει θετική.

Τόσο οι πιστοί χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς, όσο και οι επιβάτες που στρέφονται στις αστικές συγκοινωνίες, όπως σημειώνουν στελέχη του ΟΑΣΑ, βρίσκουν σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως:

Η τιμή του εισιτηρίου παραμένει σε ανταγωνιστική τιμή, με την υποστήριξη της Πολιτείας, παρά τις σημαντικές αυξήσεις σε ενέργεια και καύσιμα που καθιστούν ασύμφορες τις μετακινήσεις με ΙΧ οχήματα.

Η επέκταση του δικτύου Μετρό στη Γραμμή 3 που αριθμεί πλέον 27 σταθμούς και συνέδεσε το αεροδρόμιο της Αθήνας με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Ο στόλος οχημάτων Τραμ ενισχύθηκε με την προσθήκη 25 καινούργιων συρμών τελευταίας γενιάς από το Δεκέμβριο του 2021 και το δίκτυο επεκτάθηκε προς Πειραιά, προσφέροντας αναβαθμισμένες υπηρεσίες.

Ενισχύθηκε ο αριθμός των διαθέσιμων λεωφορείων και τρόλεϊ ξεπερνώντας τα 1.200 οχήματα και επεκτάθηκε η λειτουργία της πληροφόρησης επιβατών (τηλεματική) σε όλες τις γραμμές. Δόθηκε έτσι η δυνατότητα για μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων και ευρύτερη κάλυψη των περιοχών του λεκανοπεδίου με πιο άμεση και βελτιωμένη πληροφόρηση.

Λειτούργησαν επιπλέον εκδοτήρια στο Μετρό και δημιουργήθηκαν νέα εκδοτήρια σε κεντρικά σημεία του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ, αυξάνοντας τον αριθμό των σημείων εξυπηρέτησης των επιβατών.