«Η πρόοδος που έχει συντελεστεί είναι εντυπωσιακή» ανέφερε ο πρωθυπουργός που εξήγησε ότι «μιλάμε για το μεγαλύτερο εργοτάξιο αυτή τη στιγμή στην πατρίδα μας, μιλάμε για ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, ένα αεροδρόμιο το οποίο τελικά θα είναι μεγαλύτερο από αυτό το οποίο αρχικά προβλεφθεί. Κι’ αυτό γιατί πρέπει να προνοήσουνε και να λάβουμε υπόψη τις πολύ θετικές εξελίξεις που μεσολάβησαν από τότε που το αεροδρόμιο αρχικά σχεδιάστηκε».
Το χρονοδιάγραμμα παράδοσης της φάσης κατασκευής του έργου άλλαξε πρόσφατα με νέα συμφωνία που κυρώθηκε από την Βουλή, παρατείνοντας την συνολική προθεσμία κατά 24 μήνες από την αρχικά προβλεπόμενη παράδοση του έργου στα τέλη του 2025.
Η νέα σύμβαση αφορά στην εκτέλεση συμπληρωματικών εργασιών, και τις απαιτούμενες αλλαγές στον προϋπολογισμό και το χρονοδιάγραμμα της περιόδου κατασκευής της Σύμβασης Παραχώρησης.
Με τις αλλαγές αυτές αυξάνονται οι χώροι εξυπηρέτησης κοινού στο κεντρικό κτιρίου του αεροδρομίου από τα 68.000 τετραγωνικά που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός, στα 91.000 τμ καθώς και οι χώροι στάθμευσης αεροσκαφών. Οι αλλαγές αυτές κρίθηκαν αναγκαίες καθώς σύμφωνα με το μοντέλο που έχει κατατεθεί στο υπουργείο, φαίνεται ότι σε βάθος είκοσι πέντε ετών, το Αεροδρόμιο του Καστελίου θα πρέπει να μπορεί να φιλοξενεί δεκατέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες από τα 10 εκατ. για τα οποία αρχικά είχε σχεδιαστεί.
Το κόστος για τις παραπάνω αλλαγές στο σχεδιασμό ανέρχεται σε €105 εκατ. και ανεβάζει την κρατική συμμετοχή στα €385 εκατ.