Ο έντονος ανταγωνισμός για χώρους σε αυτές τις τοποθεσίες, αναφέρει η C&W Proprius, οδήγησε τις τιμές ενοικίασης σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα τη στροφή των διεθνών αλυσίδων πλέον στην προσπάθεια αγοράς των καταστημάτων τους αντι της ενοικίασης.
Πρόσφατες εμβληματικές εξαγορές που δείχνουν τη στροφή των αλυσίδων πολυτελείας προς την ιδιοκτησία περιλαμβάνουν τις παρακάτω:
1. Η Prada αγόρασε ακίνητα στις 720 και 724 Fifth Avenue για 835 εκατομμύρια δολάρια
2. Η Kering Group, μητρική εταιρεία των Gucci και Balenciaga, εξαγόρασε την 715-717 Fifth Avenue για 963 εκατομμύρια δολάρια, επιπλέον των εμβληματικών επενδύσεων στη Avenue Montaigne και τη Rue de Castiglione στο Παρίσι και στην περιοχή Omotesando του Τόκιο.
3. Η Uniqlo αγόρασε το 660 Fifth Avenue για 350 εκατομμύρια δολάρια
4. Ο πλειοψηφικός ιδιοκτήτης της IKEA επένδυσε 400 εκατομμύρια δολάρια σε ένα εμπορικό κτήριο μικτής χρήσης στην 570 Fifth Avenue για να αγκυροβολήσει το κατάστημά της IKEA 80.000sf
Η ιδιοκτησία καταστήματος ναυαρχίδας προσφέρει ξεχωριστά πλεονεκτήματα εξασφαλίζοντας μόνιμα μια προνομιακή τοποθεσία, επιτρέπει κεφαλαιοποιημένα έξοδα για βελτιώσεις στο κατάστημα και προσθέτει ένα περιουσιακό στοιχείο υψηλής αξίας στο χαρτοφυλάκιο της εταιρειας. Η ιδιοκτησία επιτρέπει επίσης έναν βαθμό ευελιξίας που δεν το κάνουν οι μισθώσεις, επιτρέποντας στις εταιρείες να σχεδιάσουν τους ναυαρχίδες τους για να αναβαθμίσουν τις εμπειρίες των πελατών. Τα εμβληματικά καταστήματα είναι η απόλυτη έκφραση της ταυτότητας μιας μάρκας. Από τις πολυτελείς μπουτίκ της Chanel και την έπαυλη του Ralph Lauren μέχρι το Nike's House of Innovation και το εμβληματικό κατάστημα γυάλινων κύβων της Apple, αυτοί οι χώροι αναδεικνύουν τις αγορές σε μια εμπειρία με επίκεντρο την επωνυμία της μάρκας. Οι εκθέσεις προϊόντων, οι διαδραστικές τεχνολογίες και οι εξατομικευμένες υπηρεσίες δημιουργούν αξέχαστες συνδέσεις με τους καταναλωτές.
Ο Jean-Philippe Carmarans, επικεφαλής εκτιμήσεων της C&W στη Γαλλία, τόνισε την αυξανόμενη τάση των οικων να αποκτούν ναυαρχίδες στο Παρίσι.
«Οι οίκοι πολυτελείας όπως η LVMH, η Chanel και η Kering —στη Λεωφόρο de Montaigne, γύρω από τη Vendôme και στα Ηλύσια Πεδία—είναι πρόθυμες να εξασφαλίσουν τις καλύτερες τοποθεσίες «για πάντα» αποκτώντας τις, επενδύοντας στη συνέχεια σημαντικά κεφάλαια για να δημιουργήσουν εξαιρετικές εμπειρίες για τους πελάτες τους», είπε. Για παράδειγμα, ο Bernard Arnault μετέτρεψε το La Samaritaine σε έναν προορισμό λιανικής και φιλοξενίας κοντά στο Λούβρο - μια απόδειξη του πώς η ιδιοκτησία επιτρέπει στις επωνυμίες να επαναπροσδιορίσουν τους ιστορικούς χώρους σε εμβληματικές εμπειρίες.
Όπως ανέφερε η επικεφαλής της Cushman & Wakefield στην Ελλάδα Νικη Συμπουρα, «το κεντρικό της κατάστημα στην Αθηνα αγορασε απο το 2021, η Prada επένδυση 19 εκατ. ευρώ στη Βουκουρεστίου. Η Prada είχε χαρακτηρίσει την απόφαση στρατηγικής σημασίας, που ειχε σκοπο την εδραίωση της εμπορικής θέσης του ομίλου στην Ελλάδα».