Επακόλουθο, ωστόσο, της κατάστασης
αυτής ήταν μια προσωρινή «ανακούφιση» από τις πτωχεύσεις καθώς οι εταιρίες
φάνηκε να βρήκαν την ευκαιρία να μειώσουν γρήγορα τον αριθμό καταστημάτων τους,
τους εργαζόμενους και να δημιουργήσουν ηλεκτρονικά καταστήματα αφού οι
καταναλωτές έμεναν στο σπίτι και αγόραζαν μέσω διαδικτύου.
Στην πραγματικότητα
το 2021 πολλοί λιανέμποροι προχώρησαν σε άνοιγμα καταστημάτων σηματοδοτώντας
μια ξαφνική αντιστροφή της πτωτικής πορείας του 2020. Οι εταιρείες άδραξαν την
ευκαιρία να επωφεληθούν από τα φθηνότερα ενοίκια και την προθυμία των
καταναλωτών που είχαν κλειστεί σχεδόν δυο χρόνια στο σπίτι να βγουν έξω και να
ψωνίσουν ξανά στα φυσικά καταστήματα. Αν και οι αναλυτές της UBS βλέπουν περισσότερα προβλήματα στο
μέλλον δεν είναι τόσα πολλά τα «λουκέτα» όπως είχε αρχικά προβλέψει η
επενδυτική τράπεζα πριν από περίπου ένα χρόνο.
Η τελευταία έκθεση της τράπεζας «στέκεται»
στην αύξηση των λιανικών πωλήσεων στις ΗΠΑ εν μέρει λόγω του αυξανόμενου
πληθωρισμού. Όμως όλα αυτά αποτελούν καλό οιωνό για το μέλλον των φυσικών
καταστημάτων, σύμφωνα με τον αναλυτή της UBS, Michael Lasser.
Η UBS προβλέπει τώρα από 40.000 έως 50.000 καταστήματα λιανικής στις Ηνωμένες Πολιτείες που θα κλείσουν τα επόμενα πέντε χρόνια, από τα 80.000 που προέβλεπε παλαιότερα. Αυτό αφορά σε περίπου 880.000 συνολικά καταστήματα λιανικής που παρακολουθεί η εταιρεία σε εθνικό επίπεδο, εξαιρουμένων των πρατηρίων καυσίμων. Αυτή η εκτίμηση υποθέτει ότι οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξάνονται περίπου 4% ετησίως, προχωρώντας, και ότι οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ως ποσοστό των συνολικών λιανικών πωλήσεων αυξάνονται στο 25% έως το 2026, από 18% το 2021, είπε ο Lasser στην έκθεση.
Τα πιο "ευάλωτα" καταστήματα
Η τράπεζα εκτιμά ότι περισσότερα «λουκέτα» θα καταγραφούν σε λιανέμπορους ειδών ρούχων και αξεσουάρ, αλλά και επιχειρήσεων ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης και αλυσίδων επίπλων σπιτιού ή περίπου 23.500 σωρευτικά σε αυτές τις κατηγορίες έως το 2026. Σύμφωνα με τον Lasser και την ομάδα του, εξακολουθούν να υπάρχουν περίπου 58 τετραγωνικά πόδια χώρων εμπορικού κέντρου ανά νοικοκυριό στις ΗΠΑ, από το 2021. Αν και αυτό είναι χαμηλότερο από τα 62 τετραγωνικά πόδια ανά νοικοκυριό το 2010, είναι πάνω από 55 τετραγωνικά πόδια το 2000 και 49 τετραγωνικά πόδια το 1990. Η UBS είπε, τέλος, ότι ο αριθμός των εμπορικών κέντρων στις ΗΠΑ έφτασε στο ανώτατο όριο των 115.000 πέρυσι, από 90.000 το 2000, παρά τη συνεχιζόμενη επιτάχυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου.