Για το έργο ενημερώθηκαν επίσης, εκπαιδευόμενοι ανθυπολοχαγοί της Σχολής Μηχανικού (ΣΜΧ) και σπουδαστές της Σχολής Τεχνικής Εκπαίδευσης Αξιωματικών Μηχανικού (ΣΤΕΑΜΧ), που έχουν την έδρα τους στο Λουτράκι.
Αντικείμενο του έργου είναι η εκτέλεση όλων των έργων επισκευής και αποκατάστασης των ζημιών στο πρανές από την πλευρά της Πελοποννήσου της Διώρυγας Κορίνθου σε μήκος 1 χλμ. μετά από τις σοβαρές βλάβες από καταπτώσεις.
«Η σπουδαιότητα της άμεσης αποκατάστασης είναι αδιαμφισβήτητη όχι μόνο για την εθνική οικονομία αλλά και για την εθνική μας κληρονομιά. Οι συνεχείς καταπτώσεις πρανών, ήδη από το 2018 με αποκορύφωμα τα περιστατικά στις αρχές του 2021 που εντοπίστηκαν στη πλευρά της Πελοποννήσου κατέστησαν επιτακτική τη διακοπή λειτουργίας της Διώρυγας» εξήγησε ο υφυπουργός Υποδομών.
Όπως ξεκαθάρισε «τα μπαλώματα όλων των προηγούμενων χρόνων δεν ήταν αρκετά και ως Υπουργείο έπρεπε να παρέμβουμε προκειμένου να δρομολογηθεί μια βιώσιμη τεχνική λύση για πολλά χρόνια».
Σημειώνεται ότι, το σύνολο των μελετών ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2021 και τον Δεκέμβριο 2021 δημοπρατήθηκε. Η σύμβαση υπεγράφη τον Φεβρουάριο 2022, οπότε και εκκίνησαν οι εργασίες, με συνολική προθεσμία εκτέλεσης τους 24 μήνες. Εργασίες δε θα εκτελούνται κατά τους θερινούς μήνες, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.
Τεχνικά στοιχεία του έργου
Το έργο της αποκατάστασης της Διώρυγας περιλαμβάνει:
Εκσκαφές σε μήκος 1χλμ. για τη σταθεροποίηση των υφισταμένων πρανών.
Τον καθαρισμό της Διώρυγας από προϊόντα καταπτώσεων και συντρίμματα λιθεπένδυσης της αρχικής κατασκευής.
Την κατασκευή πασσαλοτοίχου για την εξασφάλιση της προστασίας του ποδός του πρανούς της Διώρυγας.
Την κατασκευή μέτρων ενίσχυσης της θεμελίωσης του νοτίου ακροβάθρου της γέφυρας των αγωγών μεταφοράς λυμάτων.
Την κατασκευή όλων των έργων διευθέτησης και απορροής των επιφανειακών υδάτων.