Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων 'Αδωνις Γεωργιάδης, κατά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας του σχεδίου νόμου στην Επιτροπή και απαντώντας στις παρατηρήσεις των βουλευτών της Αντιπολίτευσης ξεκαθάρισε πως με την παρούσα νομοθετική πρωτοβουλία «δεν παρέχεται οποιαδήποτε λευκή εξουσιοδότηση στον Υπουργό επί του σχεδίου εξυγίανσης που έχει υποβάλλει ο επενδυτής».
Αυτό που παρέχεται με αυτό το σχέδιο νόμου είναι η συναίνεση της Βουλής, γιατί έχει μεγάλα κουρέματα χρεών προς το Δημόσιο, να εξουσιοδοτηθεί ο εκάστοτε Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων να εκπροσωπήσει συνολικά το δημόσιο για τις απαιτήσεις που υπάρχουν στο Δικαστήριο που στο τέλος θα κρίνει περί της βιωσιμότητας ή όχι του σχεδίου εξυγίανσης του Ναυπηγείου Ελευσίνας που έχει υποβάλει ο επενδυτής.
Επισήμανε ότι στην διαδικασία του πτωχευτικού νόμου, η οποία ακολουθείται μέχρι κεραίας, οι εργαζόμενοι ως βασικοί πιστωτές για τις απαιτήσεις τους θα πρέπει να πάνε να υπογράψουν ότι συναινούν με αυτό το σχέδιο, σε αντίθετη περίπτωση δεν μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία. Η συναίνεση των εργαζομένων αποδεικνύει πως αυτό το σχέδιο εξυγίανσης είναι προς το συμφέρον τους, αλλιώς δεν θα συναινέσουν στο δικαστήριο. Επίσης, στον φάκελο που θα καταθέσει ο επενδυτής στο δικαστήριο υπάρχει επιστολή σχετικά με τα κατ' αρχήν 102 εκατ. ευρώ χρηματοδοτικής στήριξης της επένδυσης από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFC. Εάν δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση το δικαστήριο δεν μπορεί να εγκρίνει ένα σχέδιο εξυγίανσης, αυτό είναι δεσμευτικό του νόμου.
Ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε πως δεν έχει καμία αντίρρηση και δεσμεύεται πολιτικά, πως όταν οριστικοποιηθεί το σχέδιο εξυγίανσης του Ναυπηγείου Ελευσίνας και πριν την κατάθεση στο δικαστήριο να ενημερώσει την Επιτροπή για να το γνωρίζει και η Βουλή . Επανέλαβε πως στο νομοσχέδιο δεν μπορεί να συμπεριληφθεί οποιοδήποτε άλλο πρόσθετο στοιχείο σχετικά με το σχέδιο εξυγίανσης του επενδυτή, καθώς κάτι τέτοιο θα τορπίλιζε την διαδικασία του πτωχευτικού νόμου που έχει δρομολογηθεί και έχει λάβει την πρώτη θετική γνωμοδότηση της «DIGICOM».
Υπογράμμισε πως το σχέδιο πάνω στο οποίο εργάστηκε η Κυβέρνηση ήταν η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη του Ναυπηγείου να μην βασίζεται αποκλειστικά στα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, όπως είχε γίνει σε ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν και αυτό οδήγησε σε μεγάλες ζημιές τόσο στο ΠΝ όσο και στο ίδιο το ναυπηγείο, αλλά να γίνει καταρχήν ένα ανταγωνιστικό ναυπηγείο που θα διεκδικήσει μερίδιο από την διεθνή εμπορική ναυτιλιακή αγορά. Το παράδειγμα της ναυπηγείου της Σύρου, παρατήρησε ο κ. Γεωργιάδης, ανέδειξε ότι τα ελληνικά ναυπηγεία μπορεί να είναι ανταγωνιστικά σε διεθνές εμπορικό επίπεδο, καθώς πέρυσι έφτασε να έχει τζίρο 34 εκατ. ευρώ που συγκριτικά με το μέγεθός του είναι πολύ μεγάλος.