Ψήφος εμπιστοσύνης στην «ελληνική φιλοξενία»
Ψήφος εμπιστοσύνης στην «ελληνική φιλοξενία»

Ψήφος εμπιστοσύνης στην «ελληνική φιλοξενία»

Η Ελλάδα βρίσκεται ταυτόχρονα και στην πρώτη θέση σε ό,τι αφορά το κριτήριο της εξυπηρέτησης με ποσοστό 91%, αλλά και στην κατηγορία φαγητού-ποτού με ποσοστό 85% .
RE+D magazine
23.10.2023

Ψήφο εμπιστοσύνης στην "ελληνική φιλοξενία", όπως αυτή εκπροσωπείται από τα ελληνικά ξενοδοχεία, δίνουν οι επισκέπτες της Ελλάδας και αυτό αποτυπώνεται σε κάθε έρευνα ικανοποίησης που διενεργούν φορείς του κλάδου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Αύγουστο του 2023, η Ελλάδα κατείχε την πρώτη θέση στο γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων με ποσοστό 86%. Σταχυολογώντας τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας του ΙΝΣΕΤΕ, η Ελλάδα βρίσκεται ταυτόχρονα και στην πρώτη θέση σε ό,τι αφορά το κριτήριο της εξυπηρέτησης με ποσοστό 91%, αλλά και στην κατηγορία φαγητού-ποτού με ποσοστό 85% .

Η ελληνική φιλοξενία βγαίνει από την ψυχή των επαγγελματιών του τουρισμού, δεν διδάσκεται σε ένα μάθημα αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας Χριστίνα Τετράδη και υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα στο μέτωπο αυτό τα πάει εξαιρετικά αφού έχει πολλούς επαναλαμβανόμενους πελάτες.

Η Χριστίνα Τετράδη, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος του Ομίλου Τουριστικών Επιχειρήσεων Zante Hospitality Group στην Ζάκυνθο, σημειώνει ότι το πελατειακό χαρτοφυλάκιο του ομίλου της έχει πελάτες που για πάνω από 35 χρόνια επισκέπτονται το ίδιο ξενοδοχείο, ενδεικτικό της σχέσης που χτίζουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις με τους πελάτες τους. Μάλιστα υπογραμμίζει ότι αυτό είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας που δεν πρέπει να χαθεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι επαναλαμβανόμενοι πελάτες γνωρίζουν με το μικρό τους όνομα τους εργαζόμενους, ανταλλάσσουν δώρα και γενικά δημιουργούν μια μικρή κοινότητα, που πηγάζει από το ελληνικό DNA της φιλοξενίας.

 Η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου από τους εργαζόμενους των ξενοδοχείων δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Χτίζεται χρόνο με το χρόνο, σύμφωνα με την κυρία Τετράδη. Η ίδια, όπως λέει, μεριμνά για την εκπαίδευση του προσωπικού, ενδιαφέρεται για το προσωπικό, ανταλλάσσει δώρα, ευχές κλπ και γενικά έχει χτίσει σχέσεις με τους εργαζόμενους και αυτό αποτυπώνεται στην παροχή της φιλοξενίας των ξένων επισκεπτών. Παρά τις ελλείψεις προσωπικού που παρατηρείται στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, τα ελληνικά ξενοδοχεία κρατάνε ψηλά τη σημαία της ελληνικής φιλοξενίας, καθώς οι θέσεις κλειδιά στα ξενοδοχεία στελεχώνονται από έμπειρο προσωπικό, εξηγεί η αντιπρόεδρος του ΞΕΕ.