Σύμφωνα με την εταιρεία η υβριδική εργασία αναδιαμορφώνει το τοπίο στον χώρο εργασίας, με πολλές εταιρείες να μετακινούνται σε υβριδικές λύσεις και τρόπο εργασίας ανάλογα με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι πολλές από τις τάσεις που βιώνει ο χώρος της εργασίας είναι τάσεις που προϋπήρχαν.
Πριν από την πανδημία, πολλοί κορυφαίοι οργανισμοί ενσωμάτωναν την κινητή τεχνολογία και επέλεγαν μεγαλύτερη ευελιξία και εργασία βάσει δραστηριοτήτων. Η πανδημία ωστόσο επηρέασε και άλλες πτυχές του εργασιακού περιβάλλοντος.
Με τις βασικότερες να είναι:
1. Η κλίμακα και η ταχύτητα υιοθέτησης της εξ αποστάσεως εργασίας λόγω περιορισμών κινητικότητας.
2. Αυξημένη εμπιστοσύνη από τους επικεφαλείς. Το 90% των εργαζόμενων ένιωθαν ότι τους εμπιστεύονται οι διευθυντές τους όταν εργάζονται εξ αποστάσεως που σημαίνει αύξηση πάνω από 35%.
Στη νέα κανονικότητα, το γραφείο γίνεται ο ενισχυτής της υβριδικής συμπεριφοράς και συνεχίζει να είναι κρίσιμος, καθώς είναι ο χώρος που χτίζει την κουλτούρα, τη σύνδεση μεταξύ των ανθρώπων, τη σύνδεση με τα εμπορικά σήματα και εμπνέει τους ανθρώπους να είναι μεταξύ τους. Έτσι, το γραφείο πρέπει να μετακινηθεί από έναν χώρο που έχει σχεδιαστεί γύρω από πολύ λειτουργικές απαιτήσεις, σε ένα πολύ πιο επιμελημένο γνωσιακό και κοινωνικό περιβάλλον.
Οι τάσεις για τις εταιρείες
Δεν υπάρχει λύση που να ταιριάζει σε όλους λόγω διαφορετικών πολιτισμών δομών και διαδικασιών μεταξύ των οργανισμών σε κάθε αγορά. Ως εκ τούτου, οι πολυεθνικοί οργανισμοί δεν μπορούν απλώς να αναπτύξουν ένα άκαμπτο παγκόσμιο πρόγραμμα για υβριδική εργασία και να αναμένουν καλά αποτελέσματα σε όλες τις περιοχές. Οι οργανισμοί θα πρέπει να αναζητήσουν την ευθυγράμμιση ή την ενσωμάτωση τριών πτυχών της επιχείρησης δηλαδή, πολιτικές που ισχύουν στο χώρο γραφείων, τεχνολογία και ανθρώπινο δυναμικό. Αυτές οι τρεις πτυχές πρέπει να συνυπάρχουν και είναι ζωτικής σημασίας για τη νέα κανονικότητα της υβριδικής εργασίας.
Η Δέσποινα Κατσικάκη τόνισε ότι έχουμε αυξήσει την εικονική συνεργασία πάνω από 250% τα τελευταία χρόνια, γεγονός που βλάπτει πλέον την ψυχική και σωματική μας ευεξία αλλά και την κουλτούρα μας. Ενώ μπορούμε να τηρήσουμε τις διαδικασίες, δεν εστιάζουμε σε στοιχεία που χτίζουν μια κουλτούρα που είναι οι στιγμές που μοιράζονται οι συνεργάτες. Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία γύρω από το κτίσιμο της κουλτούρας είναι η επανεξέταση των διαδικασιών και η έναρξη του ανασχεδιασμού των διαδικασιών στην εργασία και η αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη δημιουργία πιο αποτελεσματικής συνεργασίας.
Ποιες είναι οι τάσεις για τους ιδιοκτήτες;
Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους ιδιοκτήτες είναι να μπορούν να προσδιορίσουν πού να επενδύσουν.
Οι ιδιοκτήτες πρέπει να αναγνωρίσουν:
1. Ποιοι είναι οι βαθύτεροι λόγοι που οι άνθρωποι έρχονται στο γραφείο;
2. Ποια είναι τα πράγματα που θα έχουν πραγματικό αντίκτυπο για αυτούς;
3. Σε ποια περίπτωση αξίζει να επενδύσουν και να διαφοροποιήσουν τον χώρο τους;
Το άλλο στοιχείο που είναι σημαντικό να τονιστεί είναι ότι οι χρήστες περιμένουν πλέον ευέλικτο χώρο και χώρο κατ' απαίτηση και θα περιμένουν από τους ιδιοκτήτες να παρέχουν ευέλικτο χώρο κατά ζήτηση. Υπάρχουν πολλές προσδοκίες που σχετίζονται με τις υπηρεσίες σε έναν πιο δυναμικό κόσμο εργασίας, που έχουν μετατοπιστεί από τον χρήστη στον ιδιοκτήτη.
Οι πόλεις του μέλλοντος
Οι πόλεις αλλάζουν καθώς οι άνθρωποι ζουν στις πόλεις με διαφορετικούς τρόπους. Ο Andrew Phipps, τόνισε ότι μια βασική πτυχή που θα επηρεάσει βαθιά το μέλλον της κάθε πόλης θα είναι το μέσο ηλικιακό προφίλ των κατοίκων της. Όπως παραδείγματος χάριν, σε μια χώρα όπως η Νιγηρία η μέση ηλικία των κατοίκων είναι στα τέλη της εφηβείας ενώ σε μια χώρα όπως η Γαλλία τα μέσα της δεκαετίας των 40. Το γραφείο είναι ο χώρος όπου οι άνθρωποι επικοινωνούν και οι πόλεις μπορούν να το ενισχύσουν αυτό, με την βελτίωση των συγκοινωνιών και των υποδομών και τη μείωση των εμποδίων για τη μετάβαση στο γραφείο. Οι πόλεις δεν ευνοούν μόνο τη δουλειά ή τον ελεύθερο χρόνο, αλλά φιλοξενούν τη σύνδεση μεταξύ ανθρώπων, σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα από πριν.